Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Preko 100 mil evra na suvišne propise

    Razni propisi i administrativne procedure samo u trgovinskom sektoru koštaju firme više od 107 miliona evra godišnje, što "zatvori" najmanje 19.000 potencijalnih radnih mesta u grani trgovine.

    Istraživanje, koje su sproveli Unija poslodavaca Srbije i CEFE Srbija pokazalo je da sve to na kraju plate građani i privreda, odnosno potrošači, što je doprinelo i značajnom padu kupovne moći od 2008. godine do danas i osetno povećalo maloprodajne i veleprodajne cene u trgovini.

    Unija je zato preporučila osnivanje radne grupe za promenu propisa u trgovini i reformu inspekcijskih organa najkasnije do kraja avgusta koja bi obavila prikupljanje i analizu svih problematičnih propisa.

    Zaposleni kod trgovaca na mesečnom nivou potroše na suvišne administrativne procedure i neažurnost administracije prosečno 17 radnih sati, što znači više od tri miliona radnih sati mesečno i, sa brojem zaposlenih u trgovini, pomnoženo sa cenom sata, poslodavci na godišnjem nivou izndvoje čak 69,8 miliona evra.

    Kada se ti troškovi saberu dolazi se do cifre od 107,8 miliona evra na godišnjem nivou koji pojedu minimalno 19.113 potencijalnih radnih mesta u grani trgovine, pokazalo je istraživanje.

    Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, promet u trgovini prošle godine bio je za 30,4 odsto manji u odnosu na 2008. godinu. To je naviše u odnosu na druge zemlje u okruženju, a za skoro četiri godine, u Srbiji se zatvorilo 27 odsto trgovinskih radnji.

    Predsednik Unije poslodavaca Srbije Dragoljub Rajić, rekao je da je, kada je reč o propisima u trgovini, neophodno što pre početi sa temeljnom reformom inspekcije i propisa u toj oblasti, kako bi se rasteretilo poslovanje trgovinskih preduzeća i ukinule brojne suvišne administrativne procedure.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE