Bogataši sve humaniji
Bogataši širom sveta sve manje mare za poznate robne marke i skupe predmete, a vreme posvećuju porodici, putovanjima i humanitarnim aktivnostima.
Visa Affluent 2013. sprovela je istraživanje o potrošačkim navikama imućnijih kupaca i njihovim prioritetims i percepciju životnih vrednosti, sa akcentom na ispitivanje optimizma u smislu finansijske sigurnosti u budućnosti, a sa tim u vezi i sklonost ka trošenju novca na stvari koje nisu preko potrebne.
Stanovnici Kine, Indije i Indonezije su najveći optimisti kada je reč o ekonomskoj budućnosti, pa samim tim i lakše troše novac na stvari koje nisu neophodne za svakodnevni život. S druge strane, bogati Japanci ne očekuju značajan boljitak, što ih pozicionira na dno liste ljudi sklonih ka kupovini "sporednih" stvari.
Na vrhu liste stvari na koje ljudi troše novac, a da se, kako se kaže, „bez njih može“, nalaze se porodična putovanja, donacije u humanitarne svrhe i večernji izlasci.
Najveće pozitivno iznenađenje je otkriće da imućniji ljudi bogatstvom ne smatraju posedovanje skupih predmeta, već nematerijalna iskustva i maksimalno uživanje u životu uz porodicu i prijatelje, kaže menadžer Visa Sektora proizvoda za potrošače za Centralnu Evropu, Bliski Istok, Afriku i azijsko-pacifičko područje James Lim.
Takođe, sve više njih prepoznaje ličnu potrebu da pomogne drugim ljudima, što potvrđuje i podatak da su bogatije osobe u proseku uplatile po pet donacija humanitarnim ustanovama u prošloj godini.
Ovo se donekle razlikuje od rezultata istraživanja koja pokazuju da su bogati Amerikanci škrtice i da proporcijalno sa svojim prihodima veći novac za humanitarne svrhe odvajaju siromašni.