
Zbog velike tražnje Zastava ne može da napravi dovoljno oružja za tržište SAD-a
Srpska fabrika oružja "Zastava" iz Kragujevca ove će godine izvesti robu vrednu oko 40 miliona dolara, što je za oko 15 miliona više nego 2012., piše Politika.
Uprava „Zastava oružja“ vratila se sa sajmova u Las Vegasu i Abu Dabiju sa dobrim vestima.
U kockarskoj prestolnici sveta, uz podršku strateškog partnera „Jugoimport“ SDPR, potpisan je jedan veliki i tri manja ugovora o isporuci robe vredne oko 32 miliona dolara, dok će detalji poslova sa bliskoistočnim partnerima, tradicionalno dobrim kupcima srpskog oružja, biti konkretizovani u razdoblju od aprila do juna, budući da zemlje ovog dela sveta svoje vojne budžete usvajaju tokom prva tri meseca.
S tim ugovorima, kragujevačka fabrika bi ove godine trebala ostvariti izvoz od oko 40 miliona dolara, što je za oko 15 miliona više nego 2012., koja je bila izuzetno dobra za fabriku.
"Američki partner ’Century international arms’, sa kojim smo potpisali ukupno četiri ugovora, već je prodao kompletno ugovorene količine oružja koje mi tek trebamo napraviti. Klijenti ’Centuryja’ su ga unapred platili, što dovoljno govori o kvaliteti našeg oružja, a reč je o vrlo zahtevnom tržištu i probirljivim kupcima", kaže generalni direktor „Zastava" oružja Rade Gromović.
U razgovoru za „Politiku“, on otkriva i jedan zanimljiv detalj sa sajma u Las Vegasu koji bi Srbiji, kako kaže, mogao biti signal da više ulaže u vlastite fabrike oružja, municije i opreme.
"U ’Centuryju’ dobro znaju koliki su naši kapaciteti, pa su bili primorani odbijati nove kupce i narudžbine, iako su konstatovali da bi u SAD-u mogli prodati znatno veće količine našeg oružja. Potražnja za Zastavinim oružjem daleko premašuje proizvodne kapacitete", objašnjava direktor Gromović.