Dobrog menadžera odlikuju proaktivnost i reaktivnost

Mnogi problemi sa kojima se kompanije suočavaju posledica su nekih spoljašnjih faktora, poput finansijske krize ili elementarne nepogode, pa na njih uprava firme ne može da ima previše uticaja.

Istraživanje univerziteta u Mičigenu i Rotman škole menadžmenta pokazuje, međutim, da su loše poslovne odluke, nepostojanje strategije i pogrešno procenjeni zahtevi korisnika, stvari na koje rukovodstvo firme itekako može da utiče.

Upravo se u tom segmentu izdvaja dobar menadžer, odnosno onaj koji zna kako da izbegne poslovnu krizu, prenosi Fena. Ovo istraživanje razrađuje ponašanje rukovodstva firme koje je najbolje u predviđanju i popravljanju katastrofa.

Dve glavne osobine top menadžera su proaktivnost i reaktivnost. Takođe, kako navode autori istraživanja, menadžeri često gube previše vremena reagujući na podražaje i ne obraćaju pažnju na male probleme koji bi mogli postati veliki u budućnosti.

Takođe, istraživanje pokazuje da je važno razviti mrežu zaposlenih koji se neće ustručavati da upozore na određene probleme. Razlog zbog kojeg je upravo identifikacija malih problema važna, leži u činjenici da je njihovo uočavanje najčešće znak većeg problema koji tek dolazi.

Dobro organizovane i odgovorne firme uočavaju i rešavaju problem brzo, dok se još nije jače razvio. Način na koji se takva organizacija unutar firme gradi je kontinuirano praćenje problema, izbegavanje njihovog uopštavanja, kao i pronalaženje stručnjaka za svako područje.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE