Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    SAD preuzima primat u prodaji luksuzne robe

    Kina do sada vodeća zemlja u potrošnji luksuzne robe polako gubi primat kod proizvođača skupocenih artikala.

    I najnovije vesti iz ove zemlje govore da sve ide u tom pravcu. Nakon što je novi generalni sekretar partije Sji Đinping naredio partijskim i državnim zvaničnicima da prekinu s raskošnim životom, promet skupocenih namirnica u Pekingu opao je za 35 odsto. Prodaja supe od ajkulinih peraja u pekinškim hotelima opala je za 70 odsto. Prodaja supa od školjki i ptičjih gnezda pala je za 40 procenata.

    Međutim, jedno drugo tržište preuzima primat od Kine, a to je tržište Sjedinjenih država. Američka ekonomija pokazuje znakove jačanja, berza beleži rekorde, a tržište nekretnina beleži sve veće cene. Uz sve to, jača i prodaja luksuzne robe.

    Francuska kompanija Hermes ,objavila je prošle nedelje da je prodaja njenih proizvoda u čevtrtom kvartalu porasla za 21 odsto, dok je Gucci objavio da je u istom periodu povećao prihod za 19 odsto, a prodaju za 21 odsto.

    Iz Hermesa kažu da bez obzira na ovakav skok prodaje, američko tržište ima veliki potencijal i da je to tržište koje i dalje treba tek osvojiti.

    Isto važi i za L’Oreal, čiji je direktor za američko tržište Frederik Roze izjavio da je dinamika u sektoru luksuzne robe usko povezana sa ekonomskim rastom i da njegova kompanija vidi SAD kao mesto svog glavnog razvoja.

    Analitičari smatraju da su se demografske promene i turistički trendovi u SAD dobro poklopili, a da se sada iz Evrope, koja je bila omiljena „turistička Meka“ kada je kupovina luksuzne robe u pitanju, svi sele u SAD.

    Jedna od najvećih predvodnika te selidbe je kompanija LVHM, najveća kompanija luksuzne robe, koja u svom vlasništvu ima brendove poput Louis Vuitton-a, Moet et Chandon šampanjce ili kozmetički lanac Sephora. Prema njenim podacima, SAD je u 2012. godini bio region sa najvećim rastom od 12 odsto.

    Uz sve to, američka vlada uvodi vizne olakšice za kineske turiste, poznate „trošadžije“, kako bi ih iz Evrope „preselila“ u SAD.

    I kompanije se spremaju za „najezdu“, pa tako mnoge idu u renoviranje ili premeštanje svojih prodavnica. Burberry na primer renovira svoju glavnu radnju u Čikagu, dok Hermes namerava da sledeće godine svoju radnju iz Beverli Hilsa preseli u Majami, „na izvol’te“ latinoameričkim turistima, kojima je ovaj grad glavno utočište.

    Međutim, analitičari upozoravaju da kompanije ne bi trebalo da se previše zanose u investicijama i da bez obzira na skok prodaje, tržište ima svoje limite. Oni podsećaju da je ovakav trend zabeležen 2007.godine, kada su radnje otvarane „gde se stiglo“, pa su tako radnje otvarane u delovima Amerike gde je malo verovatno da će neko otići po luksuznu robu.
    M.M.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE