Kako da vaša kompanija bude uspešna poput Apple-a

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako da vaša kompanija bude uspešna poput Apple-a

    Najmanje polovina domaćinstava u SAD poseduje bar jedan Apple proizvod. Drugim rečima, više od 55 miliona američkih domova ima najmanje jedan iPhone, iPad, iPod ili Mac računar.

    Među onima koji imaju između 18-34 godine, kao i u starosnoj grupi od 35-49 godina ima preko 60 procenata korisnika proizvoda ovog tehnološkog diva. Apple koristi gotovo polovina stanovnika starosti od 50-64 godine, dok je starijih od 65 koji su poštovaoci ovog brenda oko 26 procenata. Kako je Apple uspeo da napravi proizvod prijemčiv širokim demografskim grupama? Odgovor je jednostavan – Apple ima dugoročnu strategiju.

    Već davnih 70-ih i 80-ih godina Apple se koncentrisao na škole i potrudio da njihov proizvod postane sastavni deo obrazovanja. U kompaniji su znali da ukoliko pridobijete decu kao korisnike, postoji veća verovatnoća da ćete dobiti i odrasle korisnike. Zato danas postoje brojni obožavaoci ovog brenda koji su odrastali u ovom periodu.

    Apple ne gradi svoju konkurentnu poziciju na ceni. Nikad to nije ni radio. Ovakva strategija teško će vas vinuti u zevzde. Postoje mnogo bolji načini da izađete kao pobednik u trci sa konkurencijom i Apple to zna. Ugled, usluga, kvalitet, dizajn, vreme i brzina isporuke, vrednost, iskustva, inovacije, znanje i lojalnost je sve ono na čemu se temelji konkurentna prednost Apple-a.

    Preko 75 odsto prošlogodišnjih prihoda kompanije ostvarile su stvari koje su pre samo dve godine bile nemoguće, navodi Denis Burus, poslovni strateg i jedan od najprodavanijih autora u oblasti poslovanja. Kako Apple u stvari razvija svoje proizvode? Suprotno popularnoj praksi, kompanija nije pitala svoje korisnike šta je ono što oni žele iz jednog vrlo jednostavnog razloga – običan čovek ne zna šta je sve tehnički moguće.

    Apple daje mogućnost ljudima da rade ono što do sad nisu mogli, ali su zaista želeli. Niko nije tražio iPod, iPhone ili iPad. Korisnici nisu tražili iTunes ili Apple TV. Niko nije tražio apliakcije. Danas kad postoje gotovo da ne možemo da živimo bez njih.

    Dakle, umesto da pitate svoje korisnike šta bi želeli, upitajte sebe da li postoje alati, proizvodi ili usluge kojima svojim korisnicima možete da omogućite da rade nešto što bi voleli, iako to nisu tražili, jer jednostavno nisu znali da je to moguće. To će vam doneti uspeh.

    Bez obzira na veličinu vaše kompanije odvojte malo vremena da razmislite o kratkoročnim i dugoročnim planovima. Ne gradite svoju budućnost u tržišnoj trci na osnovu konkuretne cene, postavite prava pitanja, naročito kada je reč o potrošačima. To je najbolji način da budete poput Apple-a i jedini na koji možete ostvariti napredak.

    Pripremila: I.M.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE