
Facebook pravila za kompanije
Danas više nije dovoljno imati samo službenu web stranicu kompanije, nego je preporučljivo koristiti i društvene mreže, jer tamo se ionako nalaze vaši kupci, klijenti, korisnici…
Kao i obično, većina kompanija će se prvo odlučiti za Facebook, najpopularniju društvenu mrežu, kako u svetu tako i kod nas. Međutim, postoje neka pravila za korporativne stranice na Facebooku kojih trebate da se pridržavate. U suprotnom, može vam se dogoditi neugodna situacija – gašenje stranica i gubitak svih fanova koje ste marljivo skupljali. Portal Poslovni.hr donosi nekoliko saveta šta kao kompanija ne smete da radite na vodećoj društvenoj mreži.
Stranica, a ne profil
Ovo je zlatno pravilo kojeg se neki nažalost još uvek ne pridržavaju: fizičke osobe na Facebooku otvaraju profil, a kompanije, brendovi i organizacije stranicu. Predstavljajući se putem profila, kompanija s jedne strane krši pravila Facebooka, a s druge je ograničena brojem fanova. Odnosno, u tom slučaju je reč o prijateljima kojih može imati maksimalno 5.000. Ako ste kojim slučajem otvorili profil kompanije u ranim danima Facebooka, postoji opcija koja vam omogućuje da ga pretvorite u stranicu. I to učinite to odmah ili vam preti gašenje.
Pazite na ime fan stranice
Prema Facebookovim uslovima korišćenja, ime vaše stranice ne sme se sastojati od isključivo generičkih pojmova. Velika slova u nazivu moraju se koristiti u skladu s gramatičkim pravilima, odnosno ime fan stranice ne bi smelo da bude u potpunosti napisano velikim slovima, osim u slučaju akronima. Izbegavajte i korišćenje simbola, oznake trademarka kao suvišne opise.
Oprezno sa ‘cover’ fotografijom
Poslednji drastični redizajn Facebooka doneo je korisnicima kontroverzni ‘Timeline’, ali i mogućnost ulepšavanja profila ili stranice velikom, ‘cover’ slikom. Savršeno za brendove, kojima je vizuelna prezentacija izuzetno važna, ali i tu postoje neka pravila. Na primer, naslovna slika ne sme da sadrži web stranicu kompanije, e-mail ili podatke koji se inače navode u rubrici ‘About’. Takođe, vizual ne sme pružati bilo kakve informacije o popustima, akcijama, ceni proizvoda, usluga… Na slici izbegavajte i pozive korisnicima, poput „Lajkujte nas“ ili „Preporučite nas prijateljima“. U skladu s tim, ne smete koristiti ni određene grafičke simbole koji upućuju ili pozivaju korisnike da nešto učine (poput strelice koja pokazuje na „Like“).