
Ko kupuje po ekskluzivnim radnjama u Srbiji?
Ko danas iz novčanika izvadi 420.000 dinara, koliko, recimo košta tašna od pitonove kože, najskuplji artikl u Burberry-ju na beogradskim Terazijama, pišu Novosti.
Ko, u istoj radnji, crveni duks plati 32.000 dinara, ili ko može da izdvoji 300.000 dinara za kaput u „Armaniju“ – cifru tek nešto manju od deset prosečnih plata? Ovo pitanje kao da je obavijeno velom tajne.
„O klijentima ne pričamo, to je politika kuće“ – istovetan odgovor Novosti su dobile u gotovo svim ekskluzivnim radnjama svetskih brendova, koji imaju predstavništvo u Srbiji.
„Uglavnom je reč o poslovnim ljudima“, priča za list prodavačica, koja bi, kaže, dobila otkaz kada bi se spomenulo njeno ime. „Dolaze i stranci kada se nađu u Beogradu. Dolaze nam Crnogorci, Slovenci, Hrvati… Nema pevačica, mada se mnogi iznenade kada to čuju. One možda kupuju u inostranstvu“.
„Kada kupuju za sebe, onda cena nije bitna. Za suprugu, ljubavnicu ili poslovne partnere vagaju“, kaže ova prodavačica.
Zalazi u ekskluzivne radnje i običan svet. Više iz znatiželje nego što zaista ima nameru da kupi, makar i najobičniju majicu. Po cipelama ih prodavci prepoznaju.
„Obični ljudi se prošetaju krug, dva, ljubazno se zahvale i odu. Mada, ima i onih koji se krste kada vide cene, znaju često da prokomentarišu, neretko da uvrede..“
Cipele u radnjma za bogatu elitu ne mogu se naći ispod 20.000 dinara, farmerke takođe, a zanimljivo da je pomenuta tašna od pitona koja košta 420.000 dinara prodata posle nekoliko dana.
„Čekamo kupca da dođe po nju“, rekli su Novostima u Burberry-ju.
Kada je svet u pitanju, prodaja na tržištu luksuzne robe u svetu ove je godine premašila 200 milijardi evra, što za industriju znači rast od 7 odsto, pokazalo je istraživanje koje je objavio Centar za savetovanje Bain & Company iz Minhena.