Položili smo – idemo dalje!

Piše: Dr Borislav Miljanović, Represent Communications

Prošle nedelje sam nekoliko dana bio u Londonu, u poseti nasem regionalnom centru Weber Shandwicka za Evropu. Bilo je vrlo zanimljivo i korisno. A bogami i veoma pozitivno. Predstavili smo im šta smo uradili za poslednjih godinu dana od kada smo uz njihovu preporuku promenili ime u Represent Communications i bili su krajnje zadovoljni. A što i ne bi, kada smo u vreme velike krize sačuvali sve strateške klijente, unapredili poslovanje i razvili novo tržište Crne Gore.

Moram da kažem da smo i mi bili zadovoljni jer su nam sada naše kolege iz Londona stvarno otvorile širom vrata za saradnju u novim oblastima digitala, public affairs-a, healthcara i interne komunikacije. Ono što je možda i najbitnije je to što smo u poslednjih godinu dana uspeli da pokažemo kako i naše malo tržište Zapadnog Balkana može da bude interesantno i razvojno. Velike kompanije kao sto je naša globalna mreža Weber Shandwick to prvenstveno i zanima. Oni su inače ove godine proglašeni globalnom agencijom godine i zaista se na nivou Evrope i londonske kancelarije vidi i njihov napredak u organizaciji posla. Vidi se i u novim prostorijama na Holbornu u koje su prešli pre mesec dana.

Tokom posete dosta smo razgovarali naravno o našoj profesiji i globalnim trendovima. Meni je bio interesantan podatak da je gledanost televizije i slušanost radija u Velikoj Britaniji ostala gotovo na istom nivou kao i pre desetak godina što se preslikalo i na visinu marketinških budžeta koji su trošeni na tim medijima. Slična situacija je i sa oglašavanjem na bilbordima i u bioskopima, dok je za 5 % palo direktno oglašavanje i naročito štampa – čitavih 16 %. Naravno sve u korist interneta, koji je svake godine beležio rast i sada sa 21 % medijskog vremena privlači skoro 25 % ukupnog medijskog budžeta za oglašavanje i komunikaciju. Tako značajnom rastu interneta u marketinškim budžetima doprineo je naročito rast search oglašavanja dok displeji nisu značajno porasli. U nekim kategorijama kao što su auto osiguranje i turistička putovanja, internet je postao i glavni kanal prodaje.

Što se tiče PR-a, njegova uloga je i dalje značajna i to sve više u oblasti društvenih mreža, ali i zbog sve veće potrebe za dobrim sadržajima koji se nekako prirodno nalaze u našem dvorištu.

I na kraju dve zanimljivosti. Iako zemlja razvijene demokratije, Velika Britanija još uvek nema Zakon o lobiranju, a trenutno je aktuelna kampanja Standup4Lobbying. Kako stvari stoje, može se desiti da Srbija usvoji ovaj zakon pre njih. I druga, meni zanimljiva, činjenica je da u Britaniji već sada 6 % domaćinstava poseduje Smart TV. E ovde se ne može desiti da Srbija bude naprednija, ni za još 100 godina.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE