
Lenovo postao najprodavaniji svetski brend računara u svetu
Kineski proizvođač kompjutera Lenovo prestigao je po prodaji američki Hewlett Packard (HP) i tako postao najprodavaniji računarski brend u svetu, preneli su mediji u SAD.
Prema podacima Gartnera, kompanije koja se bavi analizama i istraživanjima u svetu informacionih tehnologija, Lenovo je prvi put u istoriji te kompanije postao najprodavaniji računarski brend,
smenivši na prvom mestu HP koji je tu poziciju držao prethodnih šest godina.
Udeo Lenova u svetskom tržištu računara dostigao je 15,7 odsto, dok je udeo HP-a iznosio 15,5 odsto pošto je prodaja američke kompanije pala za 16 odsto.
Na trećem mestu po prodaji računara u svetu je američka kompanija Dell (Dell Inc.), dok je četvrto mesto zauzela kompanija sa Tajvana Asus (AsusTek Computers Inc.)
Istraživanje Gartnera pokazalo je da je prodaja računara u svetu u trećem kvartalu pala za 8,3 odsto. Ukupno je prodato 87,5 miliona kompjutera, i to je prvi put za poslednjih 11 godina da je zabeležen pad prodaje u toj industriji.
Analize pokazuju da je Lenovo jedina od četiri najveće svetske kompanije u tom sektoru koja je zabeležila rast prodaje. Kompanija je zabeležila rast prodaje od 9,8 odsto, odnosno 13,8 miliona prodatih računara.
Kompanija Lenovo osnovana je 1984. godine i, pošto je reč o multinacionalnoj kompaniji, ima sedišta u Pekingu, Singapuru i Morisvilu u SAD. Lenovo je 2005. godine otkupilo od američkog IBM-a celokupan sektor za proizvodnju personalnih računara za 1,75 milijardi dolara, dok je IBM dobio 18,9 odsto akcija Lenova.
Vodeći proizvođači računara u svetu nadaju se da će izbacivanje nove verzija Microsoft operativnog sistema Windows 8, koji će se pojaviti na tržištu 26. oktobra, podstaknuti i rast prodaje računara.
Kompanija HP objavila je saopštenje u kojem se navodi da pojedine kompanije u svom istraživanju „nisu uzele u obzir celokupno tržište“.