Kako je Ikea osvojila Ameriku
Stranim prodavcima nameštaja nije lako da uđu na američko tržište. Međutim, Ikea je ipak uspela. Bivši Ikein izvršni predsednik Anders Dalvig otkriva tajnu.
Nadmetanje na tržištu maloprodaje je ogromno, troškovi poslovanja su visoki, zemljišta su skupa, troškovi osoblja su visoki a industrija proizvodnje nameštaja je slaba, piše Business Insider.
Zapravo, nakon ulaska na američko tržište 1985. godine, Ikea je provela gotovo deceniju boreći se s malom prodajom. Nije otvorila nijednu novu prodavnicu između 1993. i 1999. godine. Ali konačno, Ikea je ipak shvatila kako da uspe na tom tržištu. Evo i kako.
Fokusiranje na najjače Ikeine proizvode
Spavaće sobe i kuhinje su proizvodi koji su morali da postanu „pokretač rasta prodaje“, jer su oni predstavljali Ikeinu snagu.
Agresivno zadržavanje niske cene
Ikein prioritet uvek je bio držanje cena na što je moguće nižem nivou, ali su za to u Americi bili potrebni dodatni koraci. Bilo je potrebno radikalno redukovati osoblje i stvoriti stabilno radno okruženje u prodajnim objektima i održati operacije u trgovinama pojednostavljenima.
Ekonomija razmera
Bez toga ne bi postojao način da Ikea zadrži svoju konkurentsku poziciju. Ikea je morala da doda tonu novih trgovina ukoliko je htela da ulaže u marekting na odgovarajući način i da bi mogla da uspostavi lokalnu proizvodnju. „Jedini način da ostvarite razvoj stabilne dobiti u SAD je da imate lokalni izvor da biste zaštitili od volatilnosti tečaja“, kaže Dalvig.