Narušen sistem vrednosti kod mladih

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Narušen sistem vrednosti kod mladih

    Na pijedestalu uzora mladih suvereno vladaju zvezde šou-biznisa i sportisti, ukazuju brojna istraživanja.
     
    Svaki drugi školarac želi da bude Ceca ili Novak kada poraste i da se smesti na stranice magazina koji bajkovito izveštavaju o životu na visokoj nozi. Najveći broj njih smatra da znanje nije viza za željenu budućnost i želi da bez mnogo truda završi formalno obrazovanje, piše Politika.
     
    Za narušeni sistem vrednovanja današnje omladine, saglasni su stručnjaci, podjednaku odgovornost trebalo bi da snose roditelji, društveni sistem i mediji.
     
    Slobodan Malušić, specijalista pedagogije i direktor Osnovne škole „Đura Daničić” iz Beograda, sa žaljenjem konstatuje da su idoli mladih postale estradne zvezde i da veliki broj školaraca svoju budućnost vidi pod svetlima reflektora. Oni nemaju realnu sliku sveta i ne vide vezu između učenja i uspeha u životu, već žele da školovanje završe bez mnogo truda, da malo rade ali da zarade veliki novac ibudu poznati.
     
    „Sistem vrednosti u društvu je poremećen i to se preslikava na životnu filozofiju mladih osoba kojom dominirajuhedonizam i želja da bez mnogo truda dođu do uspeha i simbola tog uspeha. Đacima već od petog-šestog razreda postaje važnije šta će obući nego da li će naučiti lekciju i u tako ranom uzrastu oni počinju da tragaju za prečicama do školskog uspeha – ne čitaju obaveznu lektiru, već se odlučuju za „skraćena” izdanja književnih klasika čije verzije kruže internetom i počinju da koriste puškice na pismenim zadacima,“ objašnjava Malušić, smatrajući da roditelji podržavaju takav hedonistički odnos svoje dece prema realnosti, što je pogrešno, „jer smo mi siromašna zemlja koja ne sme sebi da dozvoli da mladi imaju tako nezainteresovan odnos prema obrazovanju”.
     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE