Američka automobilska industrija izašla iz recesije

Američka automobilska industrija izašla je iz recesije! Posle nezabeležene recesije, kada je celokupna američka automobilska industrija 2008. godine zapala u najveću krizu u istoriji, ovih dana proizvođači automobila, da bi zadovoljili tržišite, prvi put rade noću.


Prošle godine u Americi je prodato 12 milona i osam hiljada automobila, a analitičari procenjuju da bi ove godine mogli da prodaju 14 i po milona automobila.

Vreme recesije u američkoj automobilskoj industriji daleko je iza nas, tvrde analitičari njujorške agencije „Blomberg“.

Tržište posle autosalona u Njujorku i Detroitu prosto je eksplodiralo. Kupuje se sve od najluksuznijih modela do komercijalnih vozila.

Kako objašnjava Frank Ohman, iz BMV-a, ta fabrika u Alabami proizvodi džipove i za Evropu i za Ameriku, tako da kapacitet u ovom trenutku nije dovoljan.

„Moramo da razmišljamo o dodatnim angažmanima radnika ili da, ako se ovaj trend nastavi, napravimo još neku fabriku preko okeana“, dodaje Ohman.

Rast potražnje, oživljavanje privrede i lakše dobijanje kredita, podstakli su prodaju vozila u većem obimu od očekivanog, što je pomoglo kompanijama kao što su „General Motors“, „Ford“ i „Chrysler“ da u prvom tromesečju zabeleže profit veći od prognoze analitičara.

Rid Skot, iz „General Motors“-a, kaže da planiraju da gubitke koji se beleže slabom prodajom u Evropi pokriju dobitkom na domaćem tržištu koje je inače poslednjih godina stalno padalo.

„Naša Vlada subvencijama pomogla je oporavak Detroit“, ističe Skot.

Isporuke vozila u Americi porasle su u aprilu za 10,3 odsto, dostigavši prošlogodišnji rast od 11,1 procenata u 2010. godini, prema podacima agencije „Autodata“. Poslednji put prodaja je rasla više od 10 dosto u periodu od 1971. do 1973. godine.

Prema rečima Andreasa Bindera, iz kompanije „Mrecedes Benz“, pored luksuznih kupea na tržištu Severene Amerike traže se i komercijalna vozila.

„Naftna kriza uticala je da se kombiji koji mnogo troše zamene efikasnijim dostavnim vozilma koja manje troše, a to je šansa za nas, pa ubrzano izbacujemo nove modele“, dodaje Binder.

Veća potražnja znači i da će američke automobilske kompanije odustati od uobičajenog zatvaranja pogona u letnjem periodu, kada se taj prekid koristio za održavanje, promenu mašina ili su se obavljale pripreme za nove modele vozila.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE