Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    4 ZASTARELA PRAVILA rada kojih svaki preduzetnik treba da se odrekne

    Pandemija koronavirusa promenila je živote svih nas u svim segmentima. Tradicionalna „pravila“ rada više se ne odnose na većinu poslova, što je možda teško prihvatiti, pogotovo poslodavcima.

    Mnogi od nas su već preplavljeni ogromnim brojem teških odluka, promena i novih odgovornosti s kojima moramo žonglirati, ali da bismo učinili ono što je najbolje za naše poslovanje od presudnog je značaja da dobro pogledamo kako su stvari nekada bile, šta se promenilo od tada i, što je najvažnije, kako moramo da odgovorimo na te promene.

    Staro pravilo: Tradicionalno radno vreme

    Novo pravilo: Aktivni sati

    Za mnoge industrije uvođenje rada na daljinu izazvalo je velike potrese za koje nisu svi bili u potpunosti pripremljeni. Međutim, kako rad od kuće nastavlja da menja način poslovanja, poslodavcima je važno da shvate da ne mogu promeniti celokupan format rada i primene ista pravila. „Ovako smo to oduvek radili“ je nebitno. Okolnosti su se promenile i vreme je da se vlasnici preduzeća prilagode.

    Tradicionalni raspored rada od ponedeljka do petka, od 9:00 do 17:00 sati je zvanično mrtav i vreme je da vlasnici preduzeća naprave iskorak. Umesto da se pridržavate zastarelog formata koji, budimo iskreni, zapravo nikada nije bio sjajan za produktivnost, ne bojte se da preispitate stvari.

    Zamenite svoje tradicionalno radno vreme sa unapred definisanim „aktivnim radnim vremenom“ koje odgovara vama, vašim zaposlenima i vašem poslu. To bi moglo biti od 14 do 17 časova svaki dan ili neki drugi deo vremena koji ima smisla i podstaknite svoje zaposlene da budu na raspolaganju tokom ovih sati.

    Ne zaboravite da pitate zaposlene za informacije o tome šta najbolje odgovara njima. Ne moraju nužno aktivni sati za svakog zaposlenog da budu isti, bitno je da se posao završava.

    Staro pravilo: Standardna 40-časovna radna nedelja

    Novo pravilo: Fleksibilno radno vreme

    Znate li da je osmočasovni radni dan star preko 200 godina. Robert Ovens, velški aktivista za radnička prava, zaslužan je za kovanje fraze „Osam sati rada, osam sati rekreacije, osam sati odmora“ davne 1817. godine. Početkom 1920-ih ideja o osmočasovnom radnom danu ušla je glavne tokove rada i od tada se oslanjamo na tu strukturu.

    Očigledno je da se mnogo stvari promenilo tokom poslednjih dvesta godina – pa zašto se i dalje držimo vekovima starog koncepta?

    Istraživanja dokazuju da je kraći radni dani i kraća radna nedelja fantastičan načini za poboljšanje kvaliteta života i kvaliteta rada vaših zaposlenih. Znamo da su zaposleni koji su srećni i produktivniji, pa zašto onda ne bismo promenili stvari?

    Kao vlasnik preduzeća, morate kritički da sagledate da li osmočasovni radni dan zaista odgovara vašem poslu. Oduprite se nagonu za donošenjem odluka na osnovu onoga što vam odgovara. Možda će vam se svideti osmočasovni radni dan jer vam olakšava praćenje zaposlenih, ali to ne mora da znači da je to najbolje za vaše poslovanje. Umesto toga, možda treba da se usredsredite na zapošljavanje ljudi kojima verujete, tako da ne morate da ih pratite svakog dana.

    Kompanije koje uvode veću fleksibilnost u radu primetile su povećanje produktivnosti, zdravlja i dobrobiti zaposlenih i profitabilnosti. Držanje strogog radnog rasporeda možda više šteti vašem rezultatu, nego što vam pomaže.

    Staro pravilo: Previše (ili premalo) nadzora

    Novo pravilo: Odgovornost

    Jedan od razloga zašto se mnogi vlasnici preduzeća opiru uvođenju fleksibilnog radnog vremena ili rada od kuće je zato što su zabrinuti da će biti teško nadgledati zaposlene ako nisu svi u isto vreme u kancelariji.

    Iako ovi novi načini rada mogu zahtevati priličnu količinu poverenja u vaše zaposlene da se poso zaista obavlja, sve je u stvaranju strukture u kojoj ćete dobiti ono što vam treba, a istovremeno omogućiti zaposlenima da napreduju.

    Odgovornost je presudna i omogućava vašim zaposlenima da jasno razumeju odgovornosti i očekivanja, pružajući im slobodu da napreduju u netradicionalnom radnom okruženju, istovremeno stvarajući dovoljno strukture za vas da budete sigurni da se posao obavlja.

    Nažalost, ako ne znate šta vaši zaposleni svakodnevno rade, nije uvek problem „u njima“. Ako vaši zaposleni nemaju jasna očekivanja šta bi trebalo da rade i kako bi to trebalo da rade, teže će vam pružiti sigurnost koja vam je potrebna da se uverite da se posao obavlja.

    Umesto da nemate nikakve veze sa zaposlenima ili da budete mikromenadžer, pokušajte da budete dodirna tačka, a ne usko grlo. Želite li da vaš tim bude na pravom putu? Uspostavite nekoliko ključnih pokazatelja, a zatim uvedite nedeljne sastanke na kojima zaposleni mogu da vam kažu tri glavne stavke na kojima rade te nedelje. Možete i preko nedelje da budete sa njima u kontaktu (ali ne na dugim sastancima) preko Slack-a ili putem imejla.

    Staro pravilo: Budite dobar menadžer

    Novo pravilo: Budite odličan lider

    Kada ste vlasnik preduzeća, jedna od najvažnijih stvari koju možete da naučite je razlika između menadžera i lidera. Svako može upravljati timom, sa različitim stepenom uspeha, ali to iziskuje mnogo vremena, energije i truda koji verovatno trenutno nemate na raspolaganju.

    Umesto da svoju ulogu gledate kao da upravljate timom zaposlenih, fokusirajte se na to da naučite i da budete fantastičan lider. Budite kreativni i fleksibilni. Umesto da upirete prstom u svoje zaposlene ili pandemiju, naučite kako da budete proaktivni umesto da reagujete. Šta možete učiniti bolje kao lider? Gde se vaš tim može poboljšati? Naučite kako da osnažite svoj tim da funkcioniše samostalno i na visokom nivou.

    Zapamtite, ovde se ne radi samo o tome kako raditi najbolje ili najbolje što vama odgovara. Potrebna je praksa, ali na kraju ćete pronaći rešenje koje je najbolje za vaše kupce, zaposlene i krajnji rezultat.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE