Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Teško do posla u građevinskoj industriji

    Građevinska industrija je osetila udar ekonomske krize i da nije bilo projekata izgradnje objekata koje je podržala država, bila bi u još većim teškoćama, izjavili su Tanjugu predstavnici preduzeća iz ove branše.

    Direktor preduzeća za proizvodnju fasadne opeke i gipsanih proizvoda „Rapid“ iz Apatina Dragan Jović izjavio je Tanjugu da je od početka krize 2008. opala prodaja proizvoda tog preduzeća.

    „Otkada je kriza nastala, na žalost, ona se najviše odrazila na građevinarstvo. Naša prodaja je sve slabija. Trenutno radimo sa 25 odsto kapaciteta i to u otežanim uslovima. Tržište ne može da prihvati veću količinu naših proizvoda“, rekao je direktor Jović.

    Jović je naglasio da je teško uporediti prvi kvartal ove godine sa istim periodom lane, jer je bio netipičan zbog duge zime i izrazito hladnog februara, ali se može doći do zaključka da je prodaja na nivou iz istog perioda 2011.
     

    Ne može da se posluje samo u Beogradu


    „Rapid“ svoje proizvode uglavnom plasira na domaćem tržištu, dok oko 30 odsto izvozi u zemlje u okruženju, pre svega, Mađarsku i Rumuniju.

    Jović je naglasio da je vlada dosta pomogla odlukom da pomogne građevinarstvu, jer je „Rapid“ deo svojih proizvoda uspeo da plasira u izgradnju stambenog naselja „Stepa Stepanović“ na Voždovcu u Beogradu.

    Međutim, ukazao je Jović, situacija na čitavom srpskom tržištu je, generalno, loša, a ta kompanija ne može da posluje samo zahvaljujući beogradskom tržištu.

    Jović je rekao da „Rapid“ nije otpuštao zaposlene, a snalazio se tako što je deo slao na godišnje odmore, a deo na plaćeno odsustvo.

    „Zarade nisu smanjivane, ali su one realno manje, jer u poslednje tri godine nisu menjane“, rekao je Jović.

    „Rapid“ je ove godine izlagao na Međunarodnom sajmu građevinarstva u Beogradu od 24. do 28. aprila i tim povodom, Jović je rekao da ove godine bilo manje izlagača nego prethodne.

    „To je već jedan od podataka da je kriza uzela svoj danak“, ukazao je Jović
     
     
    Direktor marketinga „Zorka Keramike“ Predrag Janković rekao je Tanjugu da je kriza uticala na rast mnogih fabrika, ali da ta fabrike kao i „Zorka opeka“, kao vodeći proizvođači opeke i keramičkih pločica u zemlji, nisu osetili ovu krizu, zbog dobre podrške svoje matične kuće iz Austrije, Asamer grupe, ali i državnih projekata. „Sada ne osećamo krizu jer rast proizvodnje i prodaje u poslednjih godinu dana veći od 30 odsto, a naplata potraživanja je preko 97 odsto. Nemamo problem ni sa dobavljačima ni sa kupcima“, rekao je direktor Janković.

    Janković je dodao da je i štand te firme na sajmu građivinarstva svake godine sve veći jer se firma konstantno razvija i tržištu nudi nove proizvode.Zorkine fabrike plasiraju svoje proizvode u više od 20 zemalja sveta, a to preduzeće učestvuje i u dosta projekata Srbiji – od izgradnje javnih povrsisna, hala, stambenih naselja. Prema Jankoviću, ovo preduzeće nudi prihvatljive cene, ali i kvalitetne proizvode koji ispunjavaju sve tehničke i evropske standarde.

    Vlasnik preduzeća PSP Farman Branislav Grujić izjavio je da je građevinska situacija na tržištu nepromenjena u odnosu na isti period 2011, aktivnosti u građevinarstvu su smanjene, tržište postoji, ali ono je, verovatno na istorijski najnižem nivou.

    „To smanjenje potražnje se prelilo i na investitorski sektor i to je razlog zašto imamo manjak investitora u građevinarstvu. Vrlo je složena i teška situacija i bilo ko da bude u vladi moraće time da se bavi na drugačiji i efikasniji način“, mišljenja je Grujić.

    Grujić je istakao da ne očekuje uskoro stabilizaciju tržišta, jer je i svuda u okruženju građevinska industrija u problemu, ali smatra da će doći do preraspodele „kolača“ i da će mnoge firme morati da promene svoj način rada. „Mi vidimo ovde svoju tržišnu nišu. Imamo svoje specifične proizvode i oni će uvek biti traženi“, naveo je Grujić i naglasio da se već promenio način kako tržište funkcioniše, odnosno, koji proizvod može da prođe na tržištu a koji ne.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE