Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nastavnici ne smatraju sebe odgovornim za neznanje đaka

    U neuspehu učenika nastavnici uglavnom ne vide svoju odgovornost i skoro nikad ne osećaju krivicu kada đak ponavlja razred, pokazalo je istraživanje saradnice Instituta za pedagoška istraživanja Dušice Malinić.

    Učenici ponavljaju razred jer ne uče, izostaju sa časova ili zbog problema u porodici, navode nastavnici, pri čemu ličnost svojih kolega ne dovode u vezu sa neuspehom đaka, pokazuje istraživanje.

    Štaviše, predavači smatraju da su za neuspeh svi drugi više krivi, da je to problem đaka, njegove porodice, drugova, a da kompetentnost nastavnika i ponašanje tokom nastave imaju malo ili uopšte nemaju uticaja na neuspeh mladih ljudi.

    Analiza sprovedena među nastavnicima osnovne škole, pokazala je da je za uspeh, osim učenja, važna disciplina. Više od polovine nastavnika smatra da ponavljanje razreda u velikoj meri zavisi od toga koliko je učenik miran na času.

    Pozivajući se na eksperte iz oblasti školskog neuspeha, u radu objavljenom u najnovijem Zborniku Instituta za pedagoška istraživanja, autorka Dušica Malinić ukazuje i na izvesne “mehanizame“ pomoću kojih nastavnici usporavaju ili onemogućavaju napredovanje učenika.

    Na primer, slabim učenicima daju manje vremena da odgovore na postavljeno pitanje, češće ih kritikuju za neuspeh i ređe pohvaljuju za uspeh.

    Takođe, posvećuju im manje pažnje i ređe stupaju u interakciju sa njima, ređe ispoljavaju ljubaznost prema slabim učenicima, na njihova pitanja daju kraće i manje informativne odgovore, retko prihvataju njihove ideje.

    Zanimljivo je da nastavnici koji imaju više od 30 godina radnog staža, značajno manje od ostalih kolega smatraju da ponavljanje razreda ima veze sa time koliko je učenik učio. To praktično znači da je za ove iskusne nastavnike ponavljanje razreda više posledica sadejstva nekih drugih faktora, a manje znanja i učenja.

    Većina nastavnika, čak 87,5 procenata, je saglasna da broj učenika koji ponavljaju razred u osnovnoj školi nije realan, jer, kako tvrde, postoji puno loših đaka koji se tokom školovanja “provlače” iz razreda u razred.

    Malinić smatra da je za optimalan uspeh učenika važno da nastavnik stalno pokazuje strpljenje i poverenje u učenika, da je fokusiran na pozitivnu stranu učeničkog ponašanja.
     
    Nastavnik uvek treba da motiviše na učenje, razvija samopoštovanje kod mladih i osećaj kompetentnosti, navodi ona.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE