Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Preko Campine srpsko mleko i proizvodi u EU

    Dolazak holandske kompanije „Campina“ na tržište Srbije imaće veliki značaj za domaću mlekarsku industriju jer će omogućiti plasman mlečnih proizvoda na zahtevno tržiše Evropske unije (EU), izjavio je predsednik Naučnog društva agrarnih ekonomista Srbije Miladin Ševarlić.
     
    „Radi o robnoj grupi koja je najosetljivija u pogledu zadovoljavanja standarada kvaliteta za plasman na tržište EU, daleko zahtevnijoj čak od mesa i mesnih prerađevina“, objasnio je Ševarlić za Tanjug.
     
    Prema Ševarliću koji je i profesor na Poljoprivrednom fakultetu Univerziteta u Beogradu, značajno će biti i ukoliko „Campina“ omogući udruživanje u zadruge krupnih proizvođača mleka koji godišnje isporučuju više do 300.000 litara mleka. To bi srpskim proizvođačima mleka omogućilo da koriste sve benefite koje imaju proizvođači mleka u Holandiji i drugim zemljama na čijoj se proizvodnji bazira zadružni sistem pod nazivom Kampina, osnovan krajem 1990-tih, dodao je Ševarlić.
     
    Komisija za zaštitu konkurencije ovoga meseca odobrila je holandskoj kompaniji Frisland Kampina preuzimanje beogradske kompanije „Imlek“ i „Mlekare Subotica„. Vlasnik te dve mlekare, kompanija „Salford kapital partners“, objavila je početkom februara da je potpisan Memorandum o razumevanju sa FrislandKampinom, i da očekuju da će dogovor biti okončan u narednih nekoliko meseci.
     
    Komisija za zaštitu konkurencije je na internet strani objavila rešenje kojim se po skraćenom postupku „odobrava koncentracija učesnika na tržištu“ koja nastaje sticanjem udela Imleka i Mlekare Subotica u vlasništvu holandske kompanije. Komisija je odobrila preuzimanje najmanje 81,68 odsto izdatih akcija „Imleka“ i najmanje 81,76 odsto izdatih akcija „Mlekare Subotica“.
     
    Generalni direktor kompanije „Imlek“ Slobodan Petrović rekao je za Tanjug da je još rano govoriti o okončanju ovog postupka, jer se čekaju saglasnosti regionalnih Komisija za zaštitu konkurencije, na čijim tržištima ove dve kompanije plasiraju svoje proizvode. Reč je o saglasnostima nacionalnih komisija Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Makedonije.
     
    „Imlek i „Mlekara Subotica“ posluju, inače, kao nezavisni proizvođači mlečnih proizvoda na području zapadnog Balkana. Zajedno opslužuju tržište od oko 25 milliona potrošača, a ukupan prihod kompanija iznosi oko 270 miliona evra.
     
    Dolazak na tržište Srbije velike svetske kompanije kao što je „Campina“ imaće pozitivan uticaj na domaću industriju mleka i poljoprivredne proizvođače, rekao je u jednoj od ranijih izjava ministar poljoprivrede i trgovine Dušan Petrović. Ministar Petrović je objasnio i da je specifičnost kompanije „Campina“ što je organizovana kao zadruga sa više hiljada vlasnika, što bi trebalo da ima povoljan uticaj i na srpske poljoprivredne proizvođače.
     
     
    Na osnovu izveštaja iz 2010, godišnji prihod firme „Royal FrieslandCampina“ dostiže blizu devet milijardi evra. Kompanija zapošljava bezmalo 19.500 ljudi i posredstvom 100 proizvodnih pogona i prodajnih mesta posluje u 25 zemalja.Dobro poznati brendovi FrieslandCampine su Campina, Chocomel, Fristi, Friesche Vlag, Mona, Optimel, Vifit, Milner, Frico, Buttergold, Valeš, Appelsientje, DubbelFriss, CoolBest, Landliebe, Fruttis, Joyvalle, Yazoo, Milli Mia, Pattyas, Napolact, NoyNoy, Dutch Lady, Frisian Flag, Foremost, Peak, Rainbow, DMV, Kievit, Domo, Creamy Creation i Nutrifeed.
     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE