
Ko će najviše profitirati od Olimpijskih igara?
Tehnološke, medijske i telekom kompanije, kao i trgovci trljaju ruke u očekivanju dobre zarade od letnjih Olimpijskih igara u Londonu, ali je i svaka deseta kompanija već spremna da se pomiri sa gubicima zbog grandioznog sportskog događaja.
Više nego drugima, olimpijska gužva od 27. jula do 12. avgusta će doneti zaradu tehnološkim i telekom kompanijama, kao i javnim glasilima, a u pitanju je ukupno 14 kompanija, preneo je ruski poslovni dnevnik „RBK Daily“ na svojoj internet stranici.
Reklamni gigant „WPP“ je objavio da će Olimpijada, kao i Evropsko prvenstvo u fudbalu u Poljskoj i Ukrajini, te predsednički izbori u Sjedinjenim Američkim Državama podstaći rast reklamnog sektora u Velikoj Britaniji za jedan odsto.
Tehnološka kompanija „Cobham“ koja radi uglavnom za vojnu industriju, dobro će zaraditi na videokamerama i drugoj opremi koja će biti korišćena u okviru programa „Siguran grad“.
Vlada Londona je, naime, za sigurnost izdvojila 900 miliona dolara. Da im Igre idu na ruku izjasnilo se i 10 kompanija sa sektora nekretnina, u kojima smatraju da će porast interesa za London uvećati broj potencijalnih kupaca, kao i osoba koje žele iznajmiti stan. Tradicionalno, od sportskih manifestacija svetskih dimenzija korist imaju kompanije koje prodaju suvenire sa simbolikom događaja, među i firma „Zetar“.
Talas turista uvek donosi veću prodaju hrane i na tome će zaraditi trgovinski lanac „J Sainsbury“, pekare „Greggs“ i još sedam kompanija u čijem su vlasništvu restorani i pabovi. Da će im Igre povećati zaradu, smatra i 12 građevinskih komanija, operater železnice „Go-Ahead“ i turističke agencije.
No, niz građevinskih i transportnih kompanija očekuje gubitke, kako je na osnovu sprovedene ankete utvrdio londonski dnevnik „Telegraph“. Radi se o tome da su objekti za Olimpijske igre već izgrađeni, a vlada je zabranila nove projekte.
Rudarsko-tehnološki koncern „Anglo American“ je objavio da je smanjena potražnja betona posle završetka izgradnje Olimpijskog sela.
Infrastrukturna kompanija „Hill & Smith“ strahuje od moratorija radova na putevima na jugu Velike Britanije. Građevinske kompanije, međutim ne bi treblo da se žale, pošto im je vlada izdašno platila za pripremu Igara. Izgradnja Olimpijskog sela u Londonu organizatore je koštala 1,1 milijardu funti.
Ni sve transportne kompanije nisu oduševljene zbog predstojeće Olimpijade. Tako „International Consolidated Airlines“ (u okviru koje su aviokompanije kompanije „British Airways“ i „Iberia“) strahuje od pada tražnje aviokarata početkom avgusta, kao što je bio slučaj sa drugim gradovima koji su ranije organizovali Olimpijske igre.
Eksperti savetuju oprez čak i kompanijama koje su čvrsto uverene da neće imati gubitke.
Analitičari kompanije „Rubicon“, specijalizovane za marketinška istraživanja, smatraju da hotelijeri rizikuju da zbog pohlepe uplaše korporativne klijente, kako za vreme održavanja Olimpijade, tako i u dugoročnijem periodu. Londonski hoteli su već dva do tri puta podigli cene boravka u vreme Olimpijskih igara. „Rubicon“ prognozira da će zbog toga do 80 odsto poslovnih klijenata odustati od putovanja u London, dok će se mnogi turisti odlučiti za hotele van britanske prestonice.