
Nintendo Wii ne pruža dovoljno fizičke aktivnosti
Virtuelni boks, tenis i ples uz video igricu ipak možda nisu dovoljni da dete ostvari potrebnu dnevnu količinu vežbanja, objavljeno je u jednoj novoj američkoj studiji, javlja Hina.
Istraživači sa medicinskoga fakulteta Bejlora u Hjustonu u Teksasu zaključili su da deca koja imaju tzv. aktivne video igrice na Nintendovoj konzoli Wii ipak ne vežbaju ništa više nego ona koja se video igricama igraju dok sede na kauču.
Neki istraživači nadali su se da će aktivne video igrice biti alternativa igri u prirodi i sportu, i da će zameniti barem neke fizičke aktivnosti potrebne deci, naročito onoj koja žive u nesigurnim naseljima pa igra van kuće nije uvek moguća.
„Očekivali smo da će igranje video igrica dovesti do značajnog povećanja fizičkih aktivnosti kod dece „, kaže Tom Baranowski koji je sa kolegama učestvovao u istraživanju u Bejloru. „Iskreno, šokirani smo što je sve ostalo potpuno isto“.
78 učesnika dobilo je konzolu Wii. Polovina je dobila ‘aktivnu’ igru, kao što su igre Wii Sports ili Dance Dance Revolution-Hottest Party3, a druga polovina je dobila ‘neaktivnu’ igru kao što su Disney Sing-It Pop Hits ili Super Mario Galaxy. Na pola studije objavljene u časopisu Pediatrics, sva deca u uzrastu od 9 do 12 godina i teža od proseka, dobila su pravo da izaberu drugu igru iz iste kategorije. Istraživači su decu pratili 13 nedelja, proveravajući količinu fizičke aktivnosti kojom se bave.
Pokazalo se da deca iz aktivne grupe ostvare 25 do 28 minuta umerene ili intenzivnije fizičke aktivnosti, a deca iz ‘neaktivne’ grupe od 26 do 29 minuta na dan.
Nije bilo razlike ni u vremenu provedenom u laganoj fizičkoj aktivnosti ni u vremenu mirovanja.
Baranowski ne može da objasni da li to znači da deca jednostavno ne troše previše energije na aktivne igre ili kompenzuju tako da se manje ‘troše’ u ostatku dana.
Nintendo nije komentarisao, a drugi istraživači kažu da iako igranje aktivnim igricama nije kompenzacija za pravu vežbu, bolje je od nevežbanja.