Kineske aviokompanije protiv evropskih taksi za CO2

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kineske aviokompanije protiv evropskih taksi za CO2

    Kina je zabranila svojim aviokompanijama da plaćaju takse za emisije ugljen dioksida (CO2) koje je uvela EU u okviru borbe protiv globalnog zagrevanja. Brisel je, međutim, saopštio da i pored protivljenja Kine i drugih zemalja neće menjati svoj zakon, ali da je spreman da razgovara sa njima o pitanjima koja ih zabrinjavaju. Kompanije koje odbijaju da plate taksu mogle bi da se suoče sa kaznom od 100 evra po toni ugljen dioksida ili, u krajnjem slučaju, da izgube pravo da sleću i poleću u 27 članica EU. Avioprevoznici, međutim, imaju još vremena, jer će do 30. aprila 2013. moći da bez opasnosti od kazni kupe dozvole za emisije za 2012.
     
    Kineska Uprava za civilno vazduhoplovstvo je nedavno objavila direktivu kojom se kineskim vazduhoplovnim kompanijama zabranjuje da bez dozvole vlasti učestvuju u evropskom sistemu trgovine dozvolama za emisije (ETS), saopštila je 6. februara kineska vlada i dodala da je kompanijama zabranjeno da povećavaju tarife kako bi nadoknadile troškove na ime taksi.
     
    Početkom januara Kina je saopštila da neće sarađivati sa EU kako bi se primenila sporna taksa i nagovestila da bi mogla da preduzme kontramere. Prema računici Kine, evropski zakon će kineske aviokompanije u 2012. koštati 800 miliona juana ili 97 miliona evra, a taj iznos će se učetvorostručiti u 2020.
     
    “Kina svakako neće sarađivati sa EU u vezi sa ETS”, rekao je pomoćnik generalnog sekretara Udruženja kineskih avioprevoznika (CATA) Čai Haibo. CATA okuplja većinu kineskih aviokompanija, od kojih su najveći Air China, China Southern Airlines, China Eastern Airlines i Hainan airlines.
     
    “CATA, kao predstavnik kineskih aviokompanija, odlučno se protivi lošoj evropskoj praksi koja jednostrano obavezuje međunarodne komapnije da uđu u ETS”, rekao je Čaj.
     
    Od kraja prošle godine, pred stupanje zakona na snagu 1. januara, CATA najaviljuje da kineske kompanije neće učestvovati u ETS, da neće podneti plan članicama EU za nadzor emisija ugljen dioksida i da neće pregovarati o preferencijalnom statusu sa EU.
     
    Ambasador EU u Kini Markus Ederer saopštio je 6. februaru da bi Brisel i Peking mogli da pregovaraju o tome. “Postoji više mogućih načina – bilateralnih, multilateralnih ili pravosudnih”, rekao je on na konferenciji za novinare.
     
    Portparol Evropske komisije Isak Valero-Ladron rekao je da EU “neće popustiti”. “Komisija je uverena da će kineske kompanije poštovati naš zakon kada budu sletale ili poletale u Evropi, kada budu poslovale u Evropi”, rekao je on. Valero-Ladron je rekao da se kompanijama više isplati da poštuju taj zakon jer će ih kazne mnogo više koštati.
     
    On je rekao da je EU na raspolaganju za razgovore sa zemljama ili kompanijama koje su nezadovoljne kako bi se razmotrila sporna pitanja. Podsetio je i da je EU spremna da izuzme kompanije onih zemalja koje u svoj vazdušni saobraćaj uvedu sistem dozvola za zagađivanje, sličan evropskom sistemu. Valero-Ladron je rekao i da je EU spremna da izmeni zakon ako u sektoru bude zaključen globalni sporazum o smanjenju emisija CO2.
     
    Portparol Evropske komsije je ocenio da kineske aviokompanije za sada “tvrde pazar”. “Činjenica je da su sve kompanije poštovale do sada zakon i da su podnosile zahteve za besplatne dozvole kako bi pokrile svoje obaveze”, rekao je on.
     
    Argumente Evropljana odbacuje 26 od 36 članica Međunarodne organizacije za civilnu avijaciju (IATA), uključujući SAD, Kinu i Rusiju. Te zemlje su početkom novembra 2011. usvojile neobavezujuću rezoluciju u kojoj se preporučuje da strane kompanije budu izuzete od taksi EU na emisije ugljen dioksida. Predstavnički dom američkog Kongresa je otišao korak dalje usvajanjem nacrta zakona kojim se zabranjue američkim aviokompanijama da plaćaju tu taksu.
     
    Obaveza plaćanja 15% emisija CO2 koštala bi, prema procenama, kompanije koje lete u EU 380 miliona evra ili 528 miliona dolara u 2012, a ti troškovi će se dodatno povećati u 2013, pošto će se besplatne kvote za emisije smanjiti sa 85% na 82%.
     
    Američke kompanije su u Velikoj Britaniji podnele žalbu Evropskom sudu pravde, ali je ona odbačena, pošto je Sud u decembru 2011. izneo mišljenje da je mehanizam trgovine dozvolama za zagađenje u EU u skladu sa međunarodnim pravom.
     
     
     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE