
Facebook uveo još agresivniji način oglašavanja
Facebook je uveo novinu po kojoj se reklame poznate kao „sponsored stories“ sada nalaze među pričama o vašim prijateljima na početnoj strani.
Reklame, koje su do sada bile isključivo na desnoj strani, sada će se nalaziti na centru stranice i biće označene kao istaknute priče, prenosi britanski Telegraph.
Oglašivači će se moći na ovaj način oglašavati samo ukoliko je korisnik „lajkovao“ njihovu stranicu. To znači da, ako ste, naprimer, lajkovali neki brend, na početnoj stranici će vam se pojavljivati reklame tog brenda.
Prvo oglašavanje takve vrste upotrebljeno je kod Facebook korisnika iz Velike Britanije, koji služi kao test za svetsko tržište.
Korisnici su inače nezadovoljni odlukom uprave Facebooka da mogu predati podatke sa vašeg profila onom brendu koji ste likeovali, bez vašeg znanja, a prve tužbe koje su se pojavile zbog takve nenajavljene politike su trenutno u toku u San Francisku.
U BBC-evom dokumentarcu o Facebooku je prikazan i intervju autorke Emili Maitlis sa šefom Facebooka za odnose s javnošću Eliotom Šargeom o deljenju podataka korisnika bez njihovog znanja. Njegov odgovor je da, čim ljudi kliknu „like“, daju svoju saglasnost za deljenje podataka sa tom kompanijom. Šarge je rekao da će posebne vesti koje se objavljuju na profilima biti odgovor na žalbe korisnika.