Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Reforma železnice do kraja 2012.

    Železnice Srbije će u idućoj godini nastaviti započetu transformaciju u holding kompaniju i modernizovanje železničkog sistema u cilju efikasnijeg i profitabilnijeg poslovanja, izjavio je danas generalni direktor Milovan Marković.

    Železnice su u 2011. prevezle 6,13 miliona putnika i 12,65 miliona tona robe, što je u putničkom saobraćaju nešto manje, a u teretnom više nego u 2010. godini, rekao je Marković za Tanjug.

    „Ovu poslovnu godinu smo započeli u vrlo složenim okolnostima i tako je bilo tokom cele 2011, ali nismo nezadovoljni ukupnim rezultatima“, rekao je čelnik železnice.

    Marković je kao najznačajnije rezultate naveo da Železnice Srbije od polovine 2011. više ne posluju kao javno preduzeće već akcionarsko društvo, a od započetih projekata izdvojio one za modernizaciju železničke infrastrukture odnosno izgradnju železničkog Koridora 10 i nabavku voznih sredstava.

    On je istakao da će reforma železnice biti potpuno završena do kraja 2012. i da će u 2013. poslovati kao holding kompanija, koja će imati jedno kontrolno i četiri zavisna društva – za upravljanje infrastrukturom, prevoz robe, prevoz putnika i upravljanje imovinom.

    Železnice Srbije su ove godine započele dva velika projekta – izgradnju železničkog mosta, na Koridoru 10, preko Velike Morave u blizini Ćuprije i novog Žeželjevog mosta u Novom Sadu, a u Srbiju je stigao i prvi ruski novi dizel motorni voz od kompanije „Metrovagonmaš“, od naručenih 12 koji će biti isporučeni do kraja 2012, što su posle tri decenije prvi novi vozovi za putnički saobraćaj u Srbiji.

    U narednih osam do 10 godina na trasi železničkog Koridora 10 pruga će biti potpuno modernizovana i vozovi će moći da idu brzinama od najmanje 160 kilometara na sat, naglasio je Marković.

    „Očigledno je da su železnice razvojna šansa za Srbiju i privredni resurs koji treba da se razvija, zbog značaja evropskog Koridora 10, čija je trećina na teritoriji Srbije“, kazao je generalni direktor Železnica Srbije.

    Ove godine je raspisan tender za za izgradnju 11 kilometara dvokolosečne pruge Gilje – Ćuprija za brzine od 160 kilometara, na deonici pruge Beograd-Niš i do kraja marta bi trebalo da krenu radovi.

    Železnice imaju potpisan ugovor o novom kreditnom zaduženju kod Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) od čega je 35 miliona evra namenjeno za modernizaciju nekoliko deonica na Koridoru 10 i 65 miliona za nabavku novih višesistemskih lokomotova.

    U narednoj godini biće potpisan i ugovor za isporuku oko 25 elektromotornih vozova u vrednosti od 100 miliona evra, što će takođe finansirati EBRD.

    Železnice će nastaviti modernizacije pruge od Stare Pazove prema Novom Sadu, za šta je obezbeđeno 200 miliona evra od Evropske investicione banke (EIB).

    Za modernizaciju pruge od Niša do Dimitrovgrada, koja jedina na celom Koridoru 10 nije elektrificirana, železnice su pred potpisivanjem ugovora sa Češkom i njihovim konzorcijumom za početak radova.

    Marković je kazao da se za ruski kredit od 800 miliona dolara namenjenog železnici očekuje uskoro potpisivanje prvog ugovora za izgadnju drugog koloseka na deonici Beograd-Pančevo.

    U okviru tog aranžmana biće finansirana nabavka još dvadesetak novih dizel ruskih vozova u vrednosti od 100 miliona dolara, nastavak izgradnje pruge Valjevo – Loznica, kao i rekonstrukciju pruge na šest deonica na Koridoru 10 u ukupnoj dužini oko 110 kilometara.

    Vlada Srbije je ove godine u saradnji sa Železnicama Srbije kroz program oživljavanja domaće vagonogradnje, uložila oko 1,9 milijardi dinara u popravku 1.042 teretnih i 73 putničkih vagona, tri elektromotrna voza i sedam lokomotiva.

    Na 115 lokomotiva biće promenjeni bandaži i popravljeni osovinski sklopovi, a predviđena je i modernizacija 10 putničkih kola visokog komfora.

    Marković je dodao da će će železnice raspolagati u 2012. sa istim nivom subvencija kao i ove godine – oko 16 milijardi dinara.

    „Iako smo bili suočeni sa brojnim poteškoćama u svom poslovanju, ali i lošim stanjem infrastrukture i zastarelim voznim sredstvima usled višedecenijskih nedovoljnih finansijskih ulaganja, zahvaljujući podršci resornog ministarstva i Vlade Srbije, započeli smo značajne projekte modernizacije, čije rezultate očekujemo već u idućoj godini“, zaključio je generalni direktor Železnica Srbije.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE