
„30 ispod 30“, Marija Đukić: Izvan struke, u srce tržišta
Karijera u oblasti komercijalnog razvoja brenda NESCAFÉ nije bila deo prvobitnog plana Marije Đukić, ali radna praksa i radoznalost prema brojevima, analizama i tržišnim promenama odveli su tu diplomiranu politikološkinju u potpuno novi profesionalni smer. Danas, u Nestléovom timu vodi komercijalni razvoj kategorije kafe za Srbiju. Rad sa brojevima, rad sa ljudima i jasna želja da u narednim godinama oblikuje timove koji rastu zajedno – deo su puta koji sagovornica magazina BIZLife vidi kao svoj najveći lični uspeh.
- Šta je bio vaš lični okidač da se upustite u karijeru kojom se danas bavite?
Odmalena sam bila veoma radoznala i uvek sam uživala u rešavanju zadataka i traženju odgovora. „Zašto” i „kako” su moje omiljene reči. Ipak, budući da sam završila Fakultet političkih nauka i, kasnije, menadžment, nisam očekivala da ću početi karijeru u trade marketingu.
Kad sam došla na praksu u Nestlé, očekivala sam da će moji zadaci biti u vezi sa marketingom. Ali onda su se pojavili brojevi, planiranje količina, analize kategorija, prodaje i drugi zadaci koji zahtevaju konstantno razumevanje i objašnjenja novonastalih okolnosti na tržištu. U tom trenutku sam shvatila da je ovo idealan posao za mene. Veoma sam zahvalna svojim mentorima koji su to prepoznali čak i pre mene i podstakli me da se razvijam u ovom smeru.
- Šta vas danas najviše pokreće na poslu?
Definitivno su to ljudi, moje kolege. Čak i u periodima kada je tempo rada intenzivniji i kada se susrećemo sa brojnim izazovima, uvek se radujem da dođem u kancelariju, jer znam da me čeka tim koji svaki radni dan čini boljim. Čak i kada radim od kuće, nedostaje mi atmosfera iz kancelarije.
- Kako održavate motivaciju i energiju u svetu koji se stalno menja i u trenucima kada stvari ne idu po planu?
Mislim da je u današnjim okolnostima, gde se stvari veoma brzo menjaju, izazovno održati motivaciju i energiju. Mnogo je rokova, ciljeva i sastanaka, pa ponekad deluje da uvek radimo u „petoj brzini”. Sa druge strane, uvek se trudim da posao radim najbolje što znam i da vidim napredak, ne samo kad su u pitanju veliki projekti već i svakodnevne obaveze. Vrlo često stvari ne idu onako kako smo planirali, ali mislim da su ti trenuci najbolja prilika za učenje i usavršavanje. Brzina sveta u kom živimo i radimo motiviše me da budem bolja i da bolje organizujem svoje vreme. Dakle, rekla bih da mi životne okolnosti, u kombinaciji sa ambicijom i željom za napretkom, pomažu da održavam energiju na poslovnom, ali i privatnom planu.
- Koji izazov vas je najviše izbacio iz zone komfora i kako ste ga savladali?
U kompaniju sam došla kao praktikantkinja, tako da se često dešavalo da u timu ili na sastancima budem najmlađa i, samim tim, sa najmanje iskustva. Za mene je ovo bio najveći izazov i izlazak iz zone komfora – kako se postaviti u radu sa iskusnijim kolegama i ispuniti očekivanja. Na ovom putu prošla sam kroz veliku transformaciju, profesionalnu i ličnu. Uz puno truda, usavršavanja i sticanja znanja o tržištu i proizvodima – došlo je i samopouzdanje, koje mi je omogućilo da bolje radim svoj posao. Mislim da je podrška radnog okruženja izuzetno važna za mlade ljude, pogotovo na početku.
- Na koje dostignuće ste najponosniji u svom poslovnom putu?
Smatram da je moj najveći uspeh izgradnja karijere u sektoru komercijalnog razvoja, koji je potpuno drugačiji od struke za koju sam se školovala. Uvek sam bila usmerena na društvene nauke, a onda sam došla na poziciju koja podrazumeva rad sa brojevima, analize i finansijske rezultate. To mi je pokazalo da je presudna veština prilagođavanja i da je uz prave mentore i kolege moguće savladati svaki posao. Iskoristila bih priliku da ohrabrim mlade koji žele da promene karijeru ili oblast rada, jer je danas gotovo sve moguće. Ne morate raditi isključivo posao za koji ste se formalno obrazovali, nemojte se plašiti promene, verujte u sebe i pratite svoje snove.
- Kako vidite svoju karijeru za pet godina i šta biste voleli da promenite u industriji kojoj pripadate?
Moj glavni cilj za narednih pet godina, osim prirodnog napredovanja u karijeri, jeste da mogu da vodim i oblikujem timove koji će omogućiti budućim zaposlenima da se razvijaju, transformišu i rastu. Posao nije samo posao. Radi se o stvaranju okruženja u kojem se ljudi osećaju kao deo zajednice, u kom treba da budu zadovoljni, cenjeni i da imaju plan razvoja prilagođen njihovim mogućnostima, željama i potrebama. Meni su ovakvu podršku pružili moji mentori, a ja bih želela da razvijem upravo te veštine koje su ključne za osnaživanje mog budućeg tima.
Kada govorimo o FMCG industriji, vidimo da se menja vrlo brzo i kontinuirano, što podrazumeva da moramo biti efikasniji, precizniji i da razvijamo bolje sisteme. Ipak, smatram da je najveći izazov rad sa različitim ljudima i generacijama. Svi pričaju o tome kako će se generacija Z prilagoditi postojećem radnom okruženju, ali zapravo vidimo kako ova nova generacija zaposlenih polako menja radno okruženje i donekle ga prilagođava svojim potrebama. U svakom slučaju, verujem da su pred menadžerima uzbudljivi izazovi.
Zašto ste odlučili da ostanete i radite u Srbiji?
Oduvek sam imala želju da probam život u inostranstvu i dobila sam priliku da master studije završim u Grčkoj. Za mene je ovo bilo neopisivo iskustvo i jedan od najlepših perioda u životu. Učila sam od predavača iz različitih krajeva sveta i sarađivala sa kolegama iz različitih zemalja. Ipak, kad je došao trenutak da biram gde ću započeti karijeru, nije bilo teško odlučiti se za Srbiju. Važni faktori svakako su bili porodica i prijatelji. Sa druge strane, smatram da su se vremena promenila i da Srbija danas nudi razne mogućnosti za mlade koji započinju karijeru. Tržište rada se dosta razvilo, kao i sama FMCG industrija, a velike kompanije nude brojne programe za mlade.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Stefan Jovanović, Zoran Rašić