
Beška: Most „grbav“ zbog sleganja
Otvaranje novog mosta kod Beške s velikom radošću su dočekali svi koji  češće putuju na relaciji Novi Sad – Beograd, računajući na bržu i  sigurniju vožnju.
Međutim, nakon pompeznog puštanja saobraćaja preko „brata blizanca“,  vozači su primetili da im automobili nekako „poskakuju“, kao da voze  uzbrdo pa nizbrdo, što je probudilo njihovu sumnju u valjanost posla.
U Putevima Srbije kažu da se svi  mostovi velikih raspona, posebno betonski, projektuju tako da imaju  ozbiljna nadvišenja u sredini raspona da bi se neutralisala vreme.
Objašnjavaju da je na novom mostu kod Beške namerno formirano nadvišenje od 60 metara, između 150. i 210. metra, jer se očekuje da će u narednih desetak godina most „sesti“ od 10 do 15 centimetara. 
 Most, dug 2.205 metara s 42 polja konstrukcije, odnosno 43 stubna  mesta, i širok 15 metara, tri godine je gradila poznata austrijska firma  Alpina zajedno s brojnim podizvođačima, među kojima su i naši neimari.  Direktor austrijske Alpine i suvlasnik te kompanije Ditmar Aluta Oltjan  ponosi se time što su konstrukciju i projekat izradili baš njihovi  inženjeri.nska  deformacija. Ugib, odnosno vidna deformacija mosta, može se primetiti i na starom beščanskom mostu, mostu Gazela i drugima.
Međutim, pošto su imali problema oko statike i raznih zakona, izgradnja  je počela tek kada je to rešeno, 2008. – kada je most trebalo da bude  pušten u saobraćaj, iako su posao dobili još 2006. 
Najveći problem bilo je klizište s desne strane Dunava, ali i fundiranje i blizina starog mosta jer se moralo paziti da se statički ne ugrozi. Zato je državna reviziona komisija dva puta vraćala projekat na popravni, uz sugestiju da se angažuju iskusniji stručnjaci.
Iskusni graditelji mostova, među kojima je bio i Ljubivoje Kostić, još pre izgradnje mosta upozoravali su na to da je inženjerski koncept loše postavljen i da je zbog konfiguracije terena i blizine susednog mosta betonski most tehnički teško izvodljiv.
 Mnogo bezbolnija bi bila izgradnja čeličnog mosta, kao što je predlagao domaći konzorcijum, s Mostogradnjom na čelu,  koji je, osim bolje ponude, imao i nižu cenu, ali su to kreditori  odbili s obrazloženjem da nisu navedeni tačni podaci o poslovanju  domaćih kompanija.
Tako smo dobili težak most na poroznom terenu pa, iako  je klizište dodatno obezbeđeno, most je, za svaki slučaj, nadvišenjem  osiguran od sleganja. Konstrukcija mosta je projektovana od  prednapregnutog betona i u nju je ugrađeno više od 620.000 kubika  betona, odnosno oko 9.700 tona armature, te više od 47 kilometara  kablova za prednaprezanje. 
Ali, nisu ni temelji slabi. U njih je ugrađeno blizu 27.000 kubika betona, a izgrađeno je više od 13.000 metara šipova prečnika 1,2 metra. U dva glavna rečna stuba, koji nose oznake 42 i 43, pobijeno je 50 šipova po stubnom mestu, dužih od 25 metara.
S kritične desne strane mosta na kojoj je klizište urađena je dodatna potporna konstrukcija za stabilizaciju terena, u koju je ugrađeno 3.655 kubika betona, odnosno 401 tona armature i izvedeno više od 2.400 metara šipova prečnika 1,2 metar.
 
	





