
Skup o bezbednosti mreže puteva u regionu
Auto-moto savez Srbije organizovaće u Beogradu od danas do do 21. oktobra međunarodni skup pod nazivom „Bezbednost mreže evropskih puteva u zemljama u okruženju“, koji se održava u okviru jesenjeg zasedanja Evropskog programa ocenjivanja puteva „EuroRAP“.
Prvi skup te vrste u Evropi se održava u hotelu „Moskva“ i sastoji se od plenarnog zasedanja, seminara i treninga, saopštio je AMSS.
Više od sto učesnika iz zemlje i inostranstva, uz prisustvo presedavajućeg „EuroRAP/iRAP“ Džona Dosona, baviće se preduzimanjem raspoloživih mera u cilju unapređenja nivoa bezbednosti na putevima u Srbiji, regionu i u Evropi.
Skupu će prisustvovati partneri projekta iz Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije – Uprave saobraćajne policije, Ministarstva za infrastrukturu, Javnog preduzeća „Putevi Srbije“, Agencije za bezbednost saobraćaja, kancelarije Svetske banke u Beogradu i Saobraćajnog fakulteta Univerziteta u Beogradu.
Učestovaće i brojni gosti iz inostranstva – članovi programa „EuroRAP“, automobilski klubovi, predstavnici upravljača puteva, naučne institucije iz oblasti bezbednosti saobraćaja i saobraćajne infrastrukture.
Projekat snimanja i ocenjivanja puteva u Srbiji realizovan je u periodu april-avgust 2008. godine, a rezultati su objavljeni u maju 2009. godine, u vidu izveštaja pod nazivom „Posvećeni spasavanju života“.
Projekat u Srbiji bio je okidač za dalji rad na razvijanju sopstvenih kapaciteta za nastavak programa snimanja i ocenjivanja puteva, pa su do kraja 2009. godine, stručnjaci AMSS Centra za motorna vozila razvili nov softver za snimanje i ocenjivanje puteva, koji se po svojim karakteristikama izdvojio od ostalih i danas predstavlja jedan od najefikasnijih sistema u okviru programa snimanja i ocenjivanja puteva.
Rezultat uspešnosti ovog domaćeg proizvoda ogleda se u projektima koje je AMS S do sada realizovao na međunarodnom planu i to: projekat snimanja i kodiranja 3.000 kilometara puteva u Moldaviji i pilot projekat u Sloveniji, u 2010. godini, kao i projekat kodiranja 1.200 kilometara puteva u Rusiji i nedavno završeno snimanje 2.300 kilometara provincijskih puteva u Holandiji.
Dalje unapređenje softvera za snimanje i kodiranje, razvoj tehnologija koje će obuhvatati i druge aspekte i karakteristike bezbednosti puteva, aktivno učešće u programima ocenjivanja puteva, implementacija inženjerskih kontra-mera, mapiranje rizika i praćenje učinka kao sastavnih protokola programa ocenjivanja puteva, biće nastavljeni u predstojećem periodu.