
Most na Savi za 45 dana
Beograd će za 45 dana dobiti još jedan most preko Save, koji će spojiti opštine Obrenovac i Surčin. Meštani ovih prigradskih opština nekada su morali da kruže 50 kilometara kako bi prešli Savu, a nakon što se završe radovi na mostu u decembru, deliće ih svega 440 metara.
Radovi na mostu su, inače, 15 godina bili „na čekanju“, a na inicijativu grada izgradnja je nastavljena ove godine. Vrednost investicije je 1,5 milijardi dinara, a svakodnevno se oko 200 radnika stara da radovi na mostu između Obrenovca i Surčina napreduju prema planu.
Radove sufinansirao grad
Radove na novom mostu obišao je juče, između ostalih, i gradonačelnik Beograda Dragan Đilas, koji je potvrdio da će projekat biti završen u narednih mesec i po dana.
– To je nešto čime svi u Beogradu treba da se ponosimo i zbog čega treba da budemo srećni, jer ono što je jednom neko započeo grad uspešno završava – rekao je Đilas.
Od prošle godine, kada je otvoreno gradilište, podignuto je i postavljeno 176 gotovih kolovoznih ploča na čeličnom delu mosta. Na betonskoj konstrukciji mosta završena je izrada kolovoznih ploča i pešačkih staza. Na prilaznim konstrukcijama sa obrenovačke strane u toku je priprema za izradu donjeg sloja za saobraćajnicu, a sa surčinske strane radovi su kompleksniji i obuhvataju istovremene radove na betoniranju prilaznih konstrukcija i izradi tucaničkog sloja.
Aleksandar Antić, predsednik Skupštine grada, istakao je da ovaj most predstavlja novi vid komunikacije između opština Surčin i Obrenovac.
– Ovaj most je jedan od najboljih poteza ovog saziva gradske vlasti i odličan primer razvoja grada. Njegovim puštanjem u rad meštani ove dve opštine, umesto za sat i više vremena, stizaće znatno brže – objasnio je Antić.
Polovinu novca od ukupne investicije za most obezbedio je grad Beograd, dok je ostatak dalo Ministarstvo prostornog planiranja, u okviru programa pomoći građevinskoj industriji Srbije. Radove izvodi firma „Mostogradnja“.
Kriza odužila radove
Siniša Brusin, tehnički direktor „Mostogradnje“, naveo je da je most u prethodnih 15 godina građen sa velikim prekidima zbog teške situacije u zemlji, a da su radovi ponovo intenzivirani pre godinu i po dana.
Sa obrenovačke strane pristupni put dugačak je 660 metara i pravolinijski se proteže od Valjevskog puta do mostovske konstrukcije na desnoj obali Save. Sa surčinske strane je ukupno jedan kilometar pristupnih konstrukcija. Čelični deo mosta preko reke dugačak je 440 metara, a od armirano-betonskih segmenata izgrađeno je još 180 metara na surčinskoj strani, što samu konstrukciju mosta čini dugačkom 620 metara.
Širina mosta biće 14,5 metara sa dve saobraćajne trake, obostranim trotoarima i dva pojasa predviđena za provlačenje instalacija infrastrukture. Konstrukcija mosta preko glavnog toka reke sastoji se od šest čeličnih rešetkastih konstrukcija, a reka Sava biće slobodna za dvosmerni plovni put u širini od 200 metara, 120 metara nizvodno i 80 uzvodno.