Đilas: Izgradnja metroa 2013. godine

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas izjavio da je Skupština grada donela jednu od „ključnih odluka“ za igradnju metroa, kojom je predviđeno da izgradnja tog sistema u Beogradu počne za dve godine.

Skupština Beograda usvojila je informaciju o realizaciji projekta „Beogradski metro“, kojim je predviđeno da radovi na izgradnji metroa počnu za dve godine, a prva trasa metroa od Ustaničke ulice do Zemuna bude gotova 2017. godine.

Gradonačelnik Đilas je na sednici Skupštine Beograda apelovao da izgradnja metroa bude zajednički projekat svih stranaka – bez obzira da li su vlast ili opozicija.

Usvajanje Memoranduma o razumevanju Srbije i Francuske o izradnji beogradskog metroa bila je jedina tačka dnevnog reda današnje sednice Skupštine Beograda, na čijem početku su odbornici odali poštu radnicima poginulim prošle nedelje u Zemunu.

Prema rečima Đilasa, najvažnije u Memorandumu je spremnost Francuske da sa tri miliona evra finansira izradu studije o izvodljivosti izgradnje metroa.

„Postavili smo naše uslove jer nećemo da na osnovu te donacije neko sebi obezbedi siguran posao u izgradnji metroa“, rekao je gradonačelnik i dodao da bi se sporazumom Srbije i Francuske definisala i kompanija za izradu studije izvodljivosti, a predlog je da to bude projektanska kuća „Ižis rejl“ (Egis rail).

Takođe bi, kako je rekao Đilas, francuska kompaniji „Alstrom transport“ dobila ekskluzivno pravo za isporuku vozova i elektro-opreme metroa u naredne dve godine.

On je naveo da Memorandum o razumevanju Srbije i Francuske predviđa tri mogućnosti finansiranja izgradnje metroa, među kojima je, prema rečima Đilasa, konsecija najpovoljnija.

Gradonačelnik je međutim ukazao da u tom pogledu „nije optimisa“ zbog svetske privredne krize. Druga mogućnost, kako je objasnio, je da Francuska, uz ulog od 500 miliona evra, finansira građevinske radove, dok je treća, najrealnija, da, ukoliko bude postignut dogovor sa Francuskom o ceni vozova i elektro-opreme, Srbija, uz kredit od 150 miliona evra, sama izabere izvođače građevinskih radova.

Đilas je naveo da su okvirne trase metroa poznate, ali da će posle izrade studije izvodljivosti biti precizirani svi detalji prve linije – od granice Novog Beograda i Zemuna do „vrha“ Bulevara Kralja Aleksandra.

„Naravno da prva linija metroa neće rešiti saobraćajne probleme u Beogradu“, rekao je Đilas i dodao da izgradnja metroa nije predizborni projekat.

Beogradski metro bi trebalo da bude dugačak 36 kilometara, sa 55 stanica i da ide pod zemljom u starom delu grada, a u Novom Beogradu po površini. Kompozicije metroa bi se kretale prosečnom brzinom od 28,2 kilometra na sat, tako da bi putovanje od prve do poslednje stanice trajalo 26 minuta.

U planu je da druga trase metroa bude Banovo brdo – Pravni fakultet. Prvi projekat za izgradnju beogradskog metroa napravljen je 1972. godine.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE