Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Manje pušača nakon kampanje „Ostavi i pobedi“

    Zahvaljujući kampanji „Ostavi i pobedi“, smanjen je broj pušača u Srbiji, pokazali su rezultati te kampanje koju je sprovela Kancelarija za prevenciju pušenja Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“.

     
    Tokom jednomesečne kampanje, 63,4 odsto učesnika nije pušilo, a nakon godinu dana, kada je Kancelarija za prevenciju pušenja obavila evaluaciju, ispostavilo se da ne puši 31,7 odsto učesnika.
     
    Ispitivanjem je obuhvaćen 1471 učesnik kampanje, što predstavlja skoro polovinu prijavljenih pušača u kampanji.
     
    Ispitanici su kao najvažnije razloge za prestanak pušenja navodili prevenciju ozbiljnih bolesti (28,8 odsto), ekonomske razloge (19,5 odsto), savete i pritisak drugih iz okruženja (13,4 odsto), lečenje od nekih bolesti (12,4 odsto), dok je mogućnost osvajanja novčane nagrade, koja je bila predviđena na kraju kampanje, tek na petom mestu.
     
    Oko četvrtine članova porodica (24,1 odsto) pokušalo je da ostavi pušenje, iako se nisu prijavili u kampanju.
     
    Tokom anketiranja, skoro svaki deseti učesnik kampanje nije pušio, iako su pušili svakodnevno ili povremeno tokom proteklih godinu dana, dok skoro dve petine njih puši manje nego ranije.
     
    Savetovalište i savete za odvikavanje od pušenja, kao i pomoćna sredstva pri odvikavanju od pušenja koristilo je 22, 3 odsto učesnika kampanje. Savetovalište i savete za odvikavanje od pušenja najviše su koristili pušači u Subotici, Ćupriji, Zaječaru, Čačku, Novom Sadu, Beogradu, Leskovcu, Kragujevcu i Valjevu.
     
    Šef Kancelarije dr Anđelka Dželetović izjavila je da je evaluacija nakon godinu dana sprovedena telefonskim pozivanjem učesnika kojima su postavljana pitanja iz upitnika.
     
    Ispitivanje je sprovedeno preko okružnih instituta, odnosno zavoda za javno zdravlje uz koordinaciju Kancelarije za prevenciju pušenja Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“ i podršku Komisije za prevenciju upotrebe duvana Ministarstva zdravlja Srbije, podseća se u saopštenju.
     
    Kampanja je sprovedena tokom aprila prošle godine.

     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE