MTV slavi 30 godina postojanja
Najveća muzička televizija MTV danas slavi tri decenije postojanja na svetskoj medijskoj sceni.
Tačno u ponoć i jedan minut, 1. avgusta 1981. godine, uz snimak lansiranja tada tek pokrenutog „Space Shuttle“ programa i sletanja Apolo 11 misije na Mesec, uz čuvenu rečenicu koju je izgovorio Džon Lak (John Lack) – „Ladies and gentlemen“, rock and roll“! – iz svog, tada malog studija u Nju Džersiju, MTV je započeo osvajanje medijskog tržišta.
Prvi video spot koji je emitovan bila je pesma grupe „Bagls“ (The Buggles) ironičnog naziva „Video Killed A Radio Star“, a tog istorijskog dana program je završen pesmom „Carouselambra“ legendarnih „Led Cepelin“ (Led Zeppelin).
Tri decenije MTV-ja obeležilo je premijerno emitovanje 15-minutnog video klipa „Thriler“ Majkla Džeksona 1983. – događaj koji se smatra za prvo zvanično „spajanje“ muzičkog spota i filma.
Publika se seća i Madoninog, u to vreme veoma kontroverznog, živog nastupa sa pesmom „Like a Virgin“ na prvoj dodeli MTV nagrada, koje su lansirane 1984.
Ne treba zaboraviti seriju promotivnih spotova lansiranu 1982. godine, gde su tadašnje pop i rok zvezde sa obe strane Atlantika, uzvikujući slogan „I want my MTV“, ubeđivali mlade Amerikance da nateraju lokalne kablovske operatere da uvrste novi muzički kanal u svoju programsku ponudu.
Tada je emitovana i MTV promo špica „Moonlanding“ u kojoj astronaut na Mesecu uz, sada već kultni gitarski rif Džonatana Eliasa i Džona Petersena, postavlja zastavu na kojoj se viori MTV logo dizajnera Frenka Olinskog.
Ovi događaji, smatraju predstavnici MTV-ja, obeležili su i zauvek promenili savremenu pop kulturu.
Danas je MTV Networks International, deo Viakom korporacije, vodeća televizijska mreža sa više od 150 TV kanala i 400 digitalnih servisa širom sveta.
MTV sada nudi svoje servise muzičkih i zabavnih programa na svim kontinentima, a svaki regionalni kanal globalni sadržaj uspešno kombinuje sa lokalnom kulturom, domaćim izvođačima i specifičnim ukusima.
MTV je pokrenuo i tematske TV kanale kao što su MTV2 (alternativna muzika), VH-1 (za starije generacije koje su odrasle uz ranu fazu MTV-ja), MTV Base (soul, r’n’b, hip-hop), MTV Hits (aktuelni hitovi za tinejdžere), MTV Dance (klabing i plesna muzika), VH-1 Classics (hitovi iz 60-ih, 70-ih i 80-ih), MTV Music (interaktivni kanal, 24 časa video-rotacija bez reklama), Nickelodeon (dečiji kanal), kao i Comedy Central (komedije, serije i filmovi).
Evropska verzija MTV-ja počela je uspešno da emituje svoj program 1. avgusta 1987. iz studija u Amsterdamu (kasnije je produkcija preseljena u London), a prvi video spot koji je emitovan „sa ove strane Atlantika“ bio je „Money for nothing“ britanske grupe „Dajr Strejts“ (Dire Straits).
Danas MTV Networks Europe svoje programe emituje u digitalnom formatu i predstavlja najuspešniju TV mrežu sa najprodornijom i najinventivnijom produkcijom koja posluje u okviru MTV sistema izvan SAD.
Od juna 2009, počeo je sa radom novi regionalni MTV, poznat kao kanal koji i dalje nudi više muzičkog sadržaja od ostalih MTV kanala u Evropi.
Regionalni MTV je zadržao fokus na lokalnoj sceni, i predstavlja lokalno proizvedene programe kao što su „MTV TakeOver“, „MTV Express“,“Hitorama“, „Ukus poznatih“ i „MTV Premijera“, te će tako 1. avgusta premijerno prikazati novi spot repera Marčela i benda „Filteri“, za pesmu „Mamica“.
Povodom jubileja MTV će regionalnim sajtovima dodati i „MTV Player“ – jedinstvenu bazu od 1.800 spotova regionalnih izvođača.