Medijska strategija do septembra
Konačan tekst Medijske strategije biće napisan do septembra, kada će Ministarstvo kulture da ga predloži Vladi Srbije. Neki delovi, po svemu sudeći, biće znatno drugačiji od nacrta, u čijem pisanju su učestvovali i predstavnici novinskih udruženja i medijske industrije.
Tokom javne rasprave, koja je završena 15. jula, stigle su brojne primedbe na tekst nacrta, pa će neke od njih da budu uvažene u pisanju konačne verzije Strategije, kaže za „Novosti“ Dragana Milićević-Milutinović, pomoćnica ministra kulture zadužena za medije.
Ona odgovara na negativne reakcije medijskih udruženja, koja su ponovo ostala izvan igre, uprkos obećanjima države da će biti partneri:
– Novinarska udruženja nemaju prava da očekuju da njihov predlog bude usvojen – smatra Dragana Milićević-Milutinović. – Ministarstvo je sa članovima radne grupe, među kojima su i predstavnici udruženja, imalo ugovor koji je istekao onog trenutka kada su nam predali nacrt Strategije, a mi njima platili za učešće u radnoj grupi. Taj tekst, za koji se ispostavilo da ima i dobrih i loših rešenja, dalje je otišao na javnu raspravu. Na osnovu svega toga piše se konačan tekst.
Ljiljana Smajlović, predsednica Udruženja novinara Srbije, smatra, međutim, da nije u redu da Ministarstvo, koje je imalo svoje predstavnike u radnoj grupi, sada piše novi tekst Strategije:
– Bilo bi izuzetno nekorektno kada bi Ministarstvo nakon isteka javne rasprave „otvorilo karte“ i izjasnilo se za rešenja koja nije spomenulo nikad ranije. To je izigravanje javne rasprave i kršenje procedure. UNS ne traži da naša rešenja ostanu u Strategiji, već samo tražimo priliku da se izjasnimo o predlozima Ministarstva.