Zaštitite svoj automobil od velikih vrućina
Tropske vrućine znaju da budu nepodnošljive za gotovo sve učesnike u saobraćaju. Nakon dužeg boravka na suncu nije isključena mogućnost da dobejete toplotni udar, a slično se može desiti i vašem četvorotočkašu.
Najčešći problem koji se javlja kod vozila tokom letnjih meseci je zakazivanje sistema za hlađenje motora. Naročito pre odlaska kolima na odmor savetuje se vozačima da provere i ako treba dopune posudu za rashladnu tečnost kako motor ne bi „prokuvao“.
Kritičnih 100 stepeni Celzijusa motor vrlo lako može dostići i na gradskim, kraćim relacijama. Najčešći razlog nemogućnosti sistema za hlađenje da održi radnu temperaturu je otkazivanje ventilatora ili regulatora radne temperature motora.
Kako bi se predupredila veća šteta, vozač mora da reaguje čim primeti da skala koja pokazuje radnu temperatutu prelazi na crveno polje instrument-table. U takvim situacijama dovoljno je zaustaviti vozilo, motor ne morate da gasite, i uključite grejanje na maksimalno kako bi se aktivirao ventilator koji hladi rashladnu tečnost. Nikako nemojte otvarati čep posude za tečnost, jer usled visoke temperature i pritiska može doći do eksplozije i opekotina.
U zavisnosti od tipa vozila, posledice „prokuvalog“ motora mogu vas koštati od 50 pa do nekoliko hiljada evra. Najgori scenario u ovom slučaju je krivljenje glave motora ili oštećenje dihtunga glave.
Antifriz pre obične vode
U uslovima tropskih vrućina i visoke radne temperature motora posuda za rashladnu tečnost može vrlo lako ostati prazna. Preporučuje se da koristite antifriz, pošto on ključa na 112 stepeni Celzijusa, dok voda isparava na 100 stepeni.
Mercedesov novi klimatski centar
U skladu sa sve težim klimatskim uslovima i proizvođači automobila moraće da prilagode svoja istraživanja. Tako je Mercedes-Benz otvorio novi klimatski centar u Sindelfingenu u kome će svoja vozila testirati u ekstremnim uslovima – od ledenog doba do globalnog zagrevanja.
Dosadašnji centar generisao je ekstemne topline i hladnoće pri umerenim brzinama, a u novom centru to će se raditi još efikasnije i brutalnije.
Mercedesovi automobili „trpeće“ vlažnost vazduha tropskih prašuma, uragan pete kategorije,brzinu vetra veću od 250 km/h i oscilacije temperatura od -40 do 60 stepeni Celzijusa.