XF je najštedljiviji jaguar do sada
XF nije samo Jaguarova limuzina više klase, nego njena prekretnica, automobil kojim je britanska marka iz temelja promenjena.
Nakon više decenija prilično neuverljivih i neuspešnih modela „Jaguar“ je 2008. konačno skupio hrabrost i oslobodio se okova tradicije i retro dizajna te predstavio XF.
Dizajnerske promjene
Odvažna i moderna, a u isto vreme Jaguarovim vrednostima verna limuzina pokazala se vrlo uspešnom i više nego ravnopravnom nemačkim konkurentima. Kako bi još nekoliko godina ostao u tržišnoj formi, XF je nedavno redizajniran, a prvi je put uvedena i važna četverocilindrična dizelska verzija.
Vizuelne izmene koje “novi” XF čine upadljivijim i agresivnijim nego pre uključuju, među ostalim, veću, dublju i uspravniju masku, izmenjen odbojnik, nova prednja i dorađena zadnja svetla s LED dnevnim lampicama i izraženiji poklopac motora. U enterijeru su novi 7-inčni TFT ekran, mogućnost povezivanja mobilnog telefona ili MP3 plejera putem USB ulaza ili Bluetootha i opcijski Bowers&Wilkins audio sistem od 1200 W.
Izvrstan četverocilindraš
Možda najvažnija promena nalazi se ispod spomenutog novog poklopca motora. Kako bi učestvovao u gotovo 50-postotnom udelu tržišta u kojemu dosad nije bio prisutan, „Jaguar“ je za obnovljeni XF prvi put ponudio četverocilindrični motor, 2,2-litreni komon-rejl turbodizelaš koji ga čini najekonomičnijim modelom u istoriji firme. Istovremeno s novim motorom, koji razvija uverljivih 190 KS i 450 Nm, „Jaguar“ je predstavio i novi ZF-ov osmorobrzinski automatski menjač koji odsad takođe dolazi serijski uz dva snažnija V6 turbodizelaša.
Novi početni dizelaš izuzetno je uglađen i tih te tek pri najvišim okretajima zvučno raspoznatljiv kao četverocilindraš. Manjak cilindara ionako nije važan s obzirom na vrlo dobre performanse. XF 2.2D snažno i uverljivo ubrzava već od 1500 o/min i ni u kojem trenutku ne ostavlja utisak motora nedostojnog ugradnje u „Jaguar“ ili inferiornosti u odnosu na spomenute snažnije V6 verzije. Možda još više od motora impresionira novi automatik koji je, jednom rečju, prvoklasan. Svaki od osam stepeni prenosa menja brzo i neosetno, a prilikom izmena polugicama na upravljaču reaguje brzinom DSG-a.
Udobnost i užitak u vožnji
Uz osnovnu, isprobali smo i najsnažniju dizelsku V6 verziju sa 275 KS koja, uprkos osetno, ali ne i znatno boljim performansama, nudi podednaku udobnost i uglađenost u vožnji i agilnost koja garantuje velik užitak. Obnovljeni XF može se već naručiti. Cena četverocilindrične dizelske verzije s početnom, ali bogatom opremom iznosi 58.529 evra, što je sasvim u skladu, a u nekim slučajevima i jeftinije od uporedivih konkurenata. Dve V6 dizelske verzije stoje 66.464 (240 KS) i 72.310 evra (275 KS). Petolitreni benzinski V8 sa 385 KS stoji 88.845, a za moćni XFR sa 510 KS treba izdvojiti 133.597 evra.