Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    14 žrtava tragedije u Novom Sadu, traže se krivci

    Četrnaestoro stradalih i troje teško povređenih bilans je nezapamćene tragedije u Novom Sadu kada je pala nadstrešnica na Železničkoj stanici.

    „Završena je akcija spasavanja u Novom Sadu. Definitivni bilans nesreće je 14 poginulih i troje povređenih“, izjavio je Dačić.

    Među stradalima je i jedno 6-godišnje dete, a identitet svih žrtava se još uvek utvrđuje.

    Akcija spasavanja ljudi je trajala osam sati. U spasavanju su učestvovali timovi iz Novog Sada, Beograda, Kragujevca, Sremske Mitrovice…

    Obrušavanje nadštrenice se dogodilo nakon što je Železnička stanica rekonstruisana, a nadležni su je svečano otvarali u više navrata.

    Vlada Srbije proglasila je subotu Danom žalosti, a u Novom Sadu je proglašena trodnevna žalost.

    Predsednik traži odgovornost

    Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je najavio da će od Višeg javnog tužilaštva i Vade Srbije zahtevati da budu procesuirana i strogo kažnjena lica odgovorna za pad nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu.

    „Kao predsednik tražim od Višeg javnog tužilaštva u Novom Sadu i Vlade Srbije da odgovorna lica budu procesuirana, pre svega krivično, ali i politički. Neću dozvoliti da se odgovorni pod okriljem vlasti sakriju od odgovornosti. Kako i zašto nadstrešnica nije renovirana, oni će otkriti ko je odgovoran“, rekao je on.

    Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je da će se u narednim danima utvrditi odgovornost onih za tragediju kada je Železnička stanica rekonstruisana.

    Projekat uradio CIP, izvođač konzorcijum kineskih kompanija

    Projekat rekonstrukcije železničke stanice u Novom Sadu uradio je Saobraćajni institut CIP, dok je radove izvodio konzorcijum kineskih kompanija CRIC-CCCC.

    U prvoj fazi zgrada je dobila novu čeličnu nadstrešnicu, a po završetku druge faze rekonstruisana je i plafonska površina sastavljena od istovetnih „pozlaćenih“ kvadratnih pločica, izveštavali su pojedini mediji o rekonstrukciji novosadske Železničke stanice na leto ove godine.

    Infrastruktura železnice Srbije je saopštila da rekonstrukcija nije obuhvatila betonsku nadstrešnicu koja je pala. Od puštanja u rad Železničke stanice Novi Sad 1964. godine nije bilo značajnih rekonstrukcija tog objekta.

    Konzorcijum: Radovi striktno u skladu sa građevinskom dozvolom

    Konzorcijum kineskih firmi CRIC-CCCC, koji je izvodio radove na stanici, saopštio je da betonska nadstrešnica koja se urušila nije bila predmet radova u okviru rekonstrukcije.

    „Nadstrešnica železničke stanice u Novom Sadu bila sastavni konstruktivni deo stanične zgrade i izgrađena je istovremeno sa starom staničnom zgradom Železničke stanice“, navodi se u saopštenju CRIC-CCCC, u kom „izražava duboku tugu zbog nastradalih, kao i najdublje saučešće porodicama žrtava“.

    Konzorcijum firmi CRIC-CCCC ističe da je radove izvodio striktno u skladu sa građevinskom dozvolom.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: agencije, BIZLife, 021, RTS

    Foto: Interior Ministry of Serbia/HO/AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE