Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Pacijenti ne znaju svoja prava

    Građani Srbije i dalje nedovoljno koriste pravo da pregled obave kod privatnog lekara, kada državni nisu u mogućnosti da to učine.

    To potvrđuje i podatak da nakon više od godinu dana, samo 350 pacijenata je iskoristilo tu mogućnost.

    Razlog tome je loša informisanost građana o njihovim pravima ali i nespremnost direktora zdravstvenih ustanova da na ovaj način skrate liste čekanja.

    Ukoliko državna zdravstvena ustanova nije u stanju da obavi prvi pregled u roku od 30 dana, direktor ustanove dužan je da pacijentu izda potvrdu kojom se upućuje kod privatnog lekara. Do sada se samo 350 građana našlo u situaciji da iskoristi ovu povoljnost pre svega jer pacijenti u Srbiji nisu svesni svojih prava.

    Portparolka Republičkog zavoda za zdravstveno osiuguranje Sanja Mirosavljević tvrdi da Zavod revnosno refundira treoškove pregleda kod privatnika kada pacijent podnese potpunu dokumentaciju.

    „Potvrda im je potrebna iz razloga što bi kasnije uz tu potvrdu i obrazac Pe Ze koji bi dobili u našoj filijali, koji bi pacijenti popunili a potvrdu priložili kao dokumentaciju uz račun i medicinsku dokumentaciju, mogli da refundiraju novac. Prema našim podacima iz Filijale Beograd, u toku prošle godine 21 zahtev je podnet i 21 zahtev za refundaciju je odobren i naplaćeno je negde oko 103 hiljade dinara“, kaže Mirosavljevićeva.

    Građani mogu da izvrše povraćaj novca, uz priloženu dokumentaciju, u filijali Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje u svom gradu.

    Međutim, PR novosadskog Doma zdravlja Olga Ješić ističe da njihov kol centar koji ima za cilj smanjenje beskonačnih lista čekanja, dnevno prima nekoliko desetina hiljada poziva, ali i da do sada nisu imali nijedan zahtev za izdavanje potrebnih obrazaca.

    „Puno pacijenata i ne zna za to svoje pravo. U principu to je na nivou Ministarstva i Republičkog Zavoda da obaveste pacijente i građane kakva su njihova prava, a kod nas je medijator između pacijenata i ustanove zaštitnik pacijentovih prava koji takođe, ukoliko dođe do konkretne situacije obaveštava o pravima pacijenta i njihovom daljem toku na konkretnom slučaju“, kaže Ješićeva.

    Međutim, predsednica Sindikata lekara i farmaceuta Srbije, doktorka Nevenka Dimitrijević kaže da problem nije u doktorima, već menadžerima državnih ustanova koji ne pružaju potrebne informacije pacijentima.

    „Šteta je velika upravo zbog toga što mi zapravo nemamo ni evidenciju kolika je realna potreba za određenom vrstom dijagnostike. Tako da, u međuvremenu odrđeni aparati koji sada funkcionišu će propasti ili su već na popravci. Nismo u situaciji da procenimo zaista, da li je neophodna nabavka nekih novih aparata ili čak prijem nekih novih kadrova koji će da rade na tim aparatima, da bi se omogućila što brža i što adekvatnija dijagnostika i lečenje pacijenata“, kaže Dimitrijevićeva.

    Inače, za one koji ugroženim pacijentima na listama čekanja ne pruže potrebne informacije, ne postoje nikakve sankcije. Od početka ove godine, Republičkom zavodu podneta su samo dva zahteva za povraćaj novca pacijentima koji se obavili pregled u privatnim ordinacijama.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE