Kupujemo češće, ali manje

Prosečan stanovnik Srbije godišnje raspolaže sa 2.964 evra za kompletnu potrošnju, a kupovna moć u Evropskoj uniji je gotovo pet i po puta veća.

Povoljne cene proizvoda, česte akcije i blizina prodajnog mesta odlučujući su faktori pri kupovini kod nas.

U maloj kupovini troši se najviše do 500 dinara, dok velika kupovina podrazumeva maksimalnu potrošnju od 5.000 dinara. Hipermarketi beleže pad prometa, a kupci se sele u male i srednje radnje. Kupuje se manje, a češće.

Građani Srbije daleko su oprezniji nego ranije i kada kupuju takozvana trajna potrošna dobra. Domaći proizvodi su sve atraktivniji, a četvrtinu korpe čine privatne robne marke.

„Pokazatelji već sa početka ove godine govore o tome da se podiže potrošnja za pet do 10 odsto u odnosu na isti period prošle godine“, kaže direktor istraživanja Ipsos Dejan Radosavljević.

Što se standarda tiče, stručnjaci su oprezni optimisti. „Sa jedne strane izlazimo iz recesije i može se očekivati da će zapravo biti zaustavljen dalji pad životnog standarda.“

Sa druge strane neko značajnije poboljšanje se može očekivati tek u naredne dve godine, kaže Goran Tintor iz Agencije za istraživanje tržišta GFK.

U više od 60 odsto slučajeva u Srbiji, žena starija od 40 godina odlučuje o kućnom budžetu, planira i obavlja kupovinu.

https://www.bizlife.rs/vesti/stanovinistvo-pocelo-vise-da-trosi/

Izvor: RTS

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE