Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nataša Pavlović, Mercator-S

    Mercator-S: ,,Vredno za ljude, vredno za budućnost“

    „Naša strategija održivosti i društvene odgovornosti je dugoročna i stalno se razvija na nivou cele Fortenova grupe. Cilj svega što radimo u vezi s tim jeste da bude vredno za ljude i vredno za budućnost”, kaže u intervjuu za BIZLife Nataša Pavlović, direktorka marketinga u kompaniji Mercator-S.

    Ona naglašava da se Mercator-S nalazi na putu da postane još održiviji trgovački lanac, da su u vezi s tim preduzeti značajni koraci, ali da ih čeka još puno posla da to u potpunosti ostvare.

    Mercator-S nastavlja svoju prepoznatljivu CSR kampanju „Nema cenu”. Zašto je maj važan za ovu aktivnost?

    ‒ Maj je mesec borbe protiv melanoma. A koliko je ta tema važna, najbolje govore podaci Instituta za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović Batut”, prema kojima u Srbiji godišnje više od 7000 ljudi oboli od raka kože, a od tog broja čak 700 od melanoma. Nažalost, oko 200 ljudi izgubi bitku sa ovom opakom bolešću. Upravo zato smo, baš u ovom trenutku, pokrenuli novu kampanju „Nema cenu”, kroz koju ćemo u prodavnicama IDEA, Roda i Mercator, zajedno sa svojim kupcima, dodatno skrenuti pažnju na ovu temu i prikupljati sredstva za Udruženje pacijenata obolelih od melanoma, koje brine o zdravlju upravo ove grupe ljudi.

    Slogan kampanje „Nije svaka tačka kraj” treba da podstakne sve ljude da obrate pažnju na tačke na svojoj koži i da se zaštite od sunca i idu redovno na preventivne preglede. Takođe, i sve one ljude koji to na vreme i primete i otkriju da podseti da nada postoji, da ta tačka ne podrazumeva kraj, ako se na vreme otkrije. Zato naša kampanja podrazumeva osvešćivanje ljudi na mestu prodaje, gde prođe dnevno najveći broj ljudi, koristimo snagu medija, radimo edukacije za kupce i naše zaposlene, a pored toga pomažemo svi zajedno. Kupci mogu da se uključe kupovinom posebno obeleženih jabuka – koje nemaju cenu, ali mnogo vrede, a kupci biraju koliko od tri ponuđena iznosa, a kompletan iznos ide Udruženju pacijenata obolelih od melanoma. Posebno mi je drago što imamo podršku Ministarstva zdravlja Republike Srbije, brenda NiveaSun, kao i naših dobavljača koji su nam donirali jabuke i kutije, a onda ozbiljnu podršku koju smo dobili od medija.

    Kako je prošla vaša kampanja u oktobru, koja je bila fokusirana na borbu protiv karcinoma dojke? Koji su najvažniji rezultati koje ste postigli?

    ‒ Oktobarska kampanja „Nema cenu” bila je fokusirana na borbu protiv raka dojke i mogu slobodno da kažem da je bila veoma uspešna. Mislim da smo pomogli da ta tema bude vidljivija i želim da verujem da smo barem jednu osobu ohrabrili da uradi preventivni pregled. Međutim, ta kampanja je, pored podizanja svesti, imala i jedan vrlo konkretan način pomoći. Zahvaljujući velikodušnosti naših partnera, zajednice i kupaca, prikupili smo više od milion dinara donacije za Društvo Srbije za borbu protiv raka. To je fantastičan rezultat, koji je direktno doprineo pružanju podrške i poboljšanju života žena obolelih od ove bolesti.

    #Nemacenu, Mercator-S

    #Nemacenu, Mercator-S

    Mercator-S je postao prvi zeleni trgovinski lanac. Šta to konkretno znači?

    ‒ Pre svega, naglasila bih da se Mercator-S nalazi na putu da postane još održiviji trgovački lanac, preduzeli smo značajne prve korake, ali još uvek nas čeka puno posla da to u potpunosti ostvarimo. Svest o uticaju poslovanja na životnu sredinu poslednjih godina je značajno porasla. Zato se i mi vrlo ozbiljno bavimo društveno odgovornim projektima, posebno onim koji pomažu zaštiti životne sredine. Iz tog razloga smo se odlučili na ovaj značajan korak – prešli smo na korišćenje električne energije Elektroprivrede Srbije koja je u potpunosti dobijena iz obnovljivih izvora. Na taj način ćemo mi, kao trgovinski lanac, u domenu električne energije smanjiti sopstvenu emisiju ugljen-dioksida od korišćenja električne energije za 33 odsto u 2024. i čak 50 odsto u 2025. godini. Ovo je za nas ozbiljan i značajan korak na putu da vremenom u potpunosti eliminišemo ugljen-dioksid koji kao organizacija emitujemo i u budućnosti ćemo nastaviti da radimo na tome da se emisije svih negativnih efekata svedu na što manju meru.

    Kako funkcioniše vaš program kompostiranja otpada i koji su dosadašnji rezultati?

    ‒ Zagađenje životne sredine otpadom je globalni problem i zahteva kompleksna rešenja. Jedna od efikasnih metoda za smanjenje količine otpada koji završava na deponijama jeste kompostiranje. Za razliku od ostatka otpada, organski otpad, kao što su voće, povrće, kafa i čaj, može se transformisati u koristan proizvod – kompost. Kompost je organsko đubrivo bogato hranljivim sastojcima, koje je idealno za ishranu biljaka. Koristeći kompost umesto hemijskih đubriva, doprinosimo zdravijem zemljištu, a samim tim i zdravijoj hrani koju konzumiramo. Mi smo to videli kao idealnu priliku i pokrenuli smo program kompostiranja, upravo s ciljem smanjenja količine otpada koji završava na deponijama. Pilot-projekat je sproveden u 16 odabranih prodavnica IDEA. Tokom jedne godine kompostirano je više od 35 tona organskog otpada, a dobijeno je šest tona kvalitetnog komposta.

    Reciklaža limenki je, takođe, deo vaših ekoloških inicijativa. Možete li podeliti neke statistike ili uspehe ovog programa?

    ‒ Reciklaža limenki je jedna od naših prvih inicijativa u okviru zaštite životne sredine. Još 2021. godine postavili smo pametne prese za reciklažu limenki u 10 prodavnica IDEA i Roda. Od tada je reciklirano skoro 50.000 limenki. Trudimo se da stalno proširujemo mrežu prodavnica sa ovim presama.

    Edukacija kroz vaš portal Reciklopedija veoma je značajna. Kako ocenjujete uspeh tog portala i kako su ga čitaoci prepoznali?

    ‒ Portal Reciklopedija predstavlja značajan edukativni segment naših inicijativa. Portal pruža korisne informacije o tome šta se sme i šta se ne sme reciklirati, kako se kompostira, kako smanjiti kućni otpad i mnogo toga drugog. Projekat Reciklopedija je prvi projekat takve vrste u Srbiji, a napravljen je s ciljem da bude mesto gde možemo pročitati mnogo korisnih i praktičnih saveta u vezi sa očuvanjem planete. Do sada smo imali više od 50.000 posetilaca, priručnik „Reciklopedija” preuzelo je više od 2000 ljudi, a na društvenim mrežama postovi dostižu i do 950.000 korisnika.

    Koji su vaši planovi za budućnost u pogledu održivosti i društvene odgovornosti? Koje nove projekte planirate da pokrenete?

    ‒ Naša strategija održivosti i društvene odgovornosti je dugoročna i stalno se razvija na nivou cele Fortenova grupe. Uz nastavak i proširenje programa koji su nam već doneli uspeh, planiramo i pokretanje novih inicijativa. Zato u narednom periodu želimo da se bavimo temama kao što su smanjenje upotrebe plastike, smanjenje količine otpada od hrane – kroz kompostiranje, ali i na druge načine. Posebnu pažnju konstantno usmeravamo na brigu o svojim zaposlenima, dobavljačima, kupcima, zajednici i životnoj sredini. Cilj svega što radimo u vezi s tim jeste da bude vredno za ljude i vredno za budućnost.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Stefan Jovanović BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE