
Završeni najveći dosad Dani komunikacija: Komunikatori imaju odgovornost, postavljaju standarde i predvode promene
Najinovativniji CMO na svetu, najpoznatija humanoidna veštačka inteligencija, kiborg antropološkinja, globalni lideri i regionalni stručnjaci – uz rekordan broj programa i govornika, Dani komunikacija su potvrdili status jedne od vodećih industrijskih platformi.
U Rovinju se na poznatom festivalu tržišnih komunikacija od 15. do 18. maja okupilo nekoliko hiljada stručnjaka kako bi zajedno definisali pravac industrije – kroz otvorene razgovore o veštačkoj inteligenciji, etici, kreativnosti i transformaciji tržišta, Dani komunikacija su još jednom nadmašili sopstvena očekivanja. Više od 200 govornika, 80 programskih segmenata, 730 prijavljenih projekata, preko 130 partnera i sponzora, čak 125 članova žirija i odbora takmičenja te 5 festivalskih bina – ovogodišnje festivalsko izdanje bilo je najopsežnije i najuticajnije do sada. Hiljade komunikatora i stručnjaka iz regiona i sveta ponovo su Rovinju dali puls kreativnosti, ideja i konkretnih pravaca za budućnost tržišnih komunikacija.

marko.lopac@gmail.com
Bogati program u atraktivnim formatima
Uz prisustvo svetskih vizionara i najuticajnijih regionalnih stručnjaka, Dani komunikacija u rovinjskom hotelu Lone ponudili su program koji se protezao od veštačke inteligencije, digitalne regulative i ekonomije pažnje do kreativnosti, etike, društvene odgovornosti i održivosti. Već poznat po svojoj multiformatnosti, festival je ove godine dodatno proširio svoj scenski domet – uključujući novu dvoranu POOLSIDE Stage i jedinstvenu THE OTHER BEACH binu za dodelu nagrada pod zvezdama.
„Nije stvar samo u kvantitetu, već u tome što se industrija ovde zaista ogleda, preispituje i usmerava. Ovo nije festival radi festivala – ovo je prostor u kojem komuniciramo o stvarima koje su važne i za tržište i za društvo. A to radimo glasno, argumentovano i s ambicijom da pomeramo granice“, poručila je Dunja Ivana Ballon, direktorka festivala i izvršna direktorka HURA-e i IAB-a Croatia.
Središnje mesto promena
Spektakularni nastupi svetski priznatih govornika – koje spaja upravo njihova ekspertiza u industriji i činjenica da su u svojim oblastima najbolji na svetu – poput globalno najboljeg CMO-a Fernanda Mačada, broj 1 stručnjakinje za ekonometriku pažnje Karen Nelson-Fild, najvećeg svetskog autoriteta za pitching i pricing kreativnosti Blera Ensa, growth hakerke Mariše Lakhiani, vodeće kiborg antropološkinje Amber Kejs i drugih dodatno su potvrdili reputaciju festivala kao mesta gde nastaju ideje koje oblikuju tržište.
Učesnicima se na otvaranju obratio predsednik Republike Hrvatske Zoran Milanović, ujedno pokrovitelj festivala, svojim dolaskom potvrdivši važnost komunikacijske struke za društvo i privredu, a domaći su se stručnjaci tokom tri festivalska dana uključili u desetine panela i diskusija o kontekstu domaće i regionalne industrije. Večernji termini bili su rezervisani za dodelu prestižnih nagrada BalCannesa, IdejeX, Young Lionsa, MIXX-a i Effieja – koje svake godine potvrđuju kreativnu snagu Hrvatske i regiona. Osim što su relevantna priznanja, strukovna takmičenja su i pokazatelj pravca struke i društvenih promena, a nikada oštrija konkurencija ukazuje na kvalitet i razvoj projekata.
Do sledeće godine
Iako su se učesnici u mnogim programskim segmentima bavili kreativnošću i podsticanjem stvaralačke iskre, Dani komunikacija su pokazali da nisu tek festival ideja – bio je to prostor u kojem industrija tržišnih komunikacija ponovo snažno potvrđuje svoju ulogu predvodnika: u kreativnosti, odgovornosti, inovacijama i oblikovanju poslovnog i društvenog okvira u kojem delujemo; od ideje do egzekucije – merenja, analiza i predviđanja budućih koraka. Zaključen u prepoznatljivom DK tonu, uz energiju, povezivanje, učenje i slavlje uspeha, festival je još jednom podsetio da komunikacijska industrija ne postoji u vakuumu, već na prvoj liniji društvenih i tržišnih promena.
Izvor: BIZLife
Foto: Vana Katančić