Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zašto su Parižani rekli „NE“ električnim trotinetima?

    Stanovnici Pariza glasali su za zabranu električnih trotineta na ulicama francuske prestonice na neobavezujućem referendumu, a gradske vlasti su saopštile da će prihvatiti rezultate izjašnjavanja građana.

    Parižani su se izjasnili da žele grad bez električnih trotineta na nedavno održanom referendumu. Glasalo je oko 90.000 ljudi, a rezultati su objavljeni na zvaničnoj veb stranici grada Pariza.

    Skoro 90 odsto glasova datih u nedelju podržavalo je zabranu uređaja na baterije, pokazali su zvanični rezultati. Ali je na izbore izašlo manje od osam odsto onih koji su imali pravo glasa. Od 1,38 miliona ljudi na gradskom biračkom spisku, nešto više od 103.000 je učestvovalo. Od toga je preko 91.300 glasalo protiv skutera.

    Glasanje je sazvala An Idalgo, gradonačelnica Pariza, koja je zabrinuta za bezbednost. Istakla je da će poštovati rezultate glasanja, bez obzira na izlaznost, a AFP je preneo da bi mogla da raskine ugovore sa tri aktuelna operaterado 31. avgusta 2023. godine.

    Električni trotineti, zabrana, Pariz (Unsplash)

    Gradonačelnica Pariza je glasanje nazvala „velikim demokratskim uspehom za naš grad“, dodajući: „Parižani koji su glasali izjasnili su se protiv samouslužnih trotineta. Njihova vrlo jasna poruka  postaje naš putokaz. Zajedno sa mojim timom pratiću njihovu odluku kao što sam obećala“.

    Pariz je postao jedan od prvih velikih gradova u Evropi koji je uveo korišćenje e-skutera, još 2018. godine. Bilo je nekoliko operatera  koji iznajmljuju skutere u gradu, a 2020. godine uvedena je kontrola  ovih mašina, uključujući verifikaciju starosti, registarske tablice…

    Gradovi širom sveta pooštravaju propise o e-skuterima, ograničavajući njihovu brzinu i mesta gde mogu da se parkiraju.

    Veliki broj saobraćajnih nesreća

    Referendum je raspisan kao odgovor na sve veći broj ljudi koji su povređeni i ubijeni na e-skuterima u francuskoj prestonici.

    U Parizu je tokom prošle godine registrovano 459 nezgoda sa e-trotinetima i sličnim vozilima, u kojima su tri osobe poginule, pa se može zaključiti da je ovaj podatak doprineo tome da Parižani ne žele električne trotinete na ulicama.

    Postojala je sve veća zabrinutost zbog načina na koji su neki ljudi vozili trotinete – provlačeći se kroz saobraćaj, izbegavajući pešake na trotoarima i dostižući brzine od 27 km/h. Vozači često nisu nosili kacige, a deca od 12 godina su mogla legalno da iznajme e-skutere, piše BBC.

    Električni trotineti Freepik)

    Bilo je i kritika da grupe parkiranih e-skutera zatrpaju trotoare, a 2021. godine, 31-godišnja Italijanka je ubijena nakon što ju je udario e-skuter sa dve osobe. Ona je pala i udarila glavom o trotoar, pri čemu je zadobila srčani udar.

    Električni trotineti, kojima se pristupa putem aplikacija za pametne telefone, koriste se u Parizu od 2018. godine, ali nakon pritužbi na njihovo haotično raspoređivanje, Pariz je 2020. smanjio broj operatera .

    Takođe, grad je operaterima dao trogodišnji ugovor, zahtevajući da brzina trotineta bude ograničena na 20 kilometara na čas. Uvedene su i parking površine za ta vozila, a aktuelni ugovori traju do septembra 2023. godine.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash/Freepik

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE