Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

[contact-form-7 id="375525"]

Zašto neki svetski trgovinski lanci ODUSTAJU od samouslužnih kasa?

Automatske, odnosno samouslužne kase su među pionirima ekonomije i društva prožetih automatizacijom, ali mnogi trgovinski lanci menjaju svoje planove oko njihovog korišćenja, smatrajući da tehnologija nije ispunila očekivanja.

Britanski lanac supermarketa Booths je najavio da uklanja samouslužne kase u svim osim u dve od svojih 28 trgovina. U SAD veliki trgovinski lanci, poput Walmarta, Costca i Wegmansa, takođe menjaju svoje planove u vezi širenja takvog oblika plaćanja.

Menadžeri trgovinskih lanaca tvrde da su te odluke doneli zbog pritužbi kupaca. Tačnije, kupci mnogo greše prilikom korišćenja, a to stvara gubitke. Dobar primer su voće i povrće, kod kojih kupci moraju odabrati između više sorti s različitim cenama, a često, slučajno ili namerno, prijavljuju drugačije sorte od onih koje su uzeli.

Problem postoji kod naplate proizvoda koji imaju starosna ograničenja, kao što su alkohol i duvan, jer naplatu takvih proizvoda opet mora „odobriti“ na samouslužnoj kasi zaposleni trgovine.

Tokom vremena su se razvile brojne tehnike varanja. Neki artikli se ne skeniraju (pa se ni ne naplate), jeftiniji proizvodi se skeniraju umesto skupljih slične težine, koriste se i lažni bar kodovi.

Veći gubici

Najnovija istraživanja su pokazala da trgovinski lanci koji koriste samouslužne kase imaju veće gubitke zbog krađe od onih koji koriste isključivo klasični sistem naplate na kasi s radnikom.Pivo i deterdžent za veš

Kupci su podeljeni oko načina plaćanja. Deo preferira tradicionalne kase jer vrednuju više ljudski kontakt i socijalnu interakciju. Dodatno, u anketama mnogi izjavljuju da na samouslužnim blagajnama imaju osećaj kako obavljaju tuđi posao.

Sistemi često „blokiraju“, što moraju ispraviti radnici koji stoje oko samouslužnih blagajni i asistiraju kupcima. Mnogima je neugodnije zatražiti pomoć od zaposlenog nego čekati da kasir sam sve skenira i naplati.

Nije neobično da mane određene tehnologije postanu jasne tek kada se ona proširi i postane uobičajena. Ali to ne znači da će ona nestati, samo da će morati da se menja i da će se brzina širenja smanjiti.

Izgleda da posao blagajnika/ce neće nestati, ne zbog toga što tehnički to nije moguće već zato što su ljudi društvena bića i socijalnim interakcijama dodaju određenu vrednost.

Izvor: Klix

Foto: Pixabay, Unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE