
Zašto kompanije nedovoljno koriste AI? Zbog ljudi, kažu istraživanja
Iako veštačka inteligencija (AI) može da unapredi donošenje odluka, inovacije i produktivnost, čak 80% kompanija ne uspeva da ostvari očekivane prednosti, pokazuje istraživanje Univerziteta Aalto. Glavni razlog, kako prenosi naš portal WEBMind, nije tehnologija, već način na koji zaposleni reaguju na nju.
Jedna konsultantska kompanija pokušala je da uvede AI alat za mapiranje veština zaposlenih, ali je projekat propao jer su se zaposleni osećali nelagodno zbog nadzora nad njihovim digitalnim podacima. Neki su prestali da unose informacije, dok su drugi manipulisali sistemom, što je dovelo do netačnih rezultata i gubitka poverenja.
Istraživanje je pokazalo da zaposleni reaguju na AI na četiri različita načina – od potpunog poverenja do potpunog nepoverenja. Oni koji nisu imali emocionalno poverenje najčešće su ograničavali ili manipulisali podacima, čak i ako su smatrali da AI dobro funkcioniše.
Uspešna primena AI nije samo tehnološki, već i liderski izazov. Kompanije moraju razumeti kako zaposleni doživljavaju tehnologiju i prilagoditi strategije kako bi podstakle njihovu spremnost na njeno korišćenje.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: WebMind
Foto: joshimo/Freepik