zahvalnost, posao, firma, kafa

Zahvalnost kao tajno oružje uspešne firme

Izražavanje zahvalnosti i kod kuće i na radnom mestu, može smanjiti stres, popraviti raspoloženje i pomoći da lakše prebrodimo izazove svakodnevice. Iako deluje kao sitnica, ova jednostavna praksa ima moć da potpuno promeni način na koji gledamo na život.

Prva stvar koju Alison C. Džons uradi svako jutro jeste da nabroji tri stvari na kojima je zahvalna. Nekada je to samo povetarac iz ventilatora, a nekada podrška prijatelja u teškom trenutku. Alison je konsultantkinja za organizacioni razvoj i kaže da joj je ova navika pomogla da prebrodi anksioznost, nesigurnost i izazove pokretanja sopstvenog biznisa kao samohrana majka.

Gde su najveće plate u Evropi? Ovi poslovi su najtraženiji

„Kada vežbate zahvalnost, trenirate mozak da stalno traži ono dobro u svakoj situaciji. To vam potpuno menja pogled na život“, kaže ona. „Počnete da vidite lekcije čak i u bolu, lepotu i u teškim trenucima, jer shvatate – ‘Hej, ja jačam kroz ovo’“.

Zašto je zahvalnost važna i na poslu?

U vremenu kada otkazi, nesigurnost i stres opterećuju zaposlene, zahvalnost može biti jednostavan, a snažan alat za podizanje morala. Istraživanja pokazuju da radnici koji dobijaju iskazanu zahvalnost češće pomažu kolegama, osećaju se angažovanije i zadovoljnije. Ipak, uprkos svim benefitima, kultura zahvalnosti u mnogim radnim sredinama i dalje je zapostavljena.

Zahvalnost , posao

Foto: Unsplash

Kako uvesti zahvalnost u svakodnevicu?

Počnite od malih koraka. Ako vam je praksa zahvalnosti nova, pokušajte sa nečim jednostavnim: kao Alison, izgovorite tri stvari na kojima ste zahvalni pre nego što ustanete iz kreveta, prenosi Euronews.

Svet je vaša kancelarija: Najtraženiji poslovi koje možete da radite sa bilo koje lokacije

Njen savet: ne ponavljajte iste stvari, već svaki dan pronađite nešto novo. Tako ova praksa postaje navika koja ne dosadi.

Preporučuje i da nađete “partnera za zahvalnost” – prijatelja, kolegu ili člana porodice sa kojim ćete deliti misli, bilo uživo, porukama, mejlom ili putem telefona. Mnogi vode i dnevnik zahvalnosti.

Kako gajiti na poslu?

Petar Bonano, stručnjak za razvoj organizacione kulture, savetuje da tim lideri započnu sastanke tako što će se zahvaliti kolegama na onome što je prethodne nedelje dobro urađeno. Ljudi su, kaže, prirodno skloni da prvo uoče probleme i negativne stvari, ali zahvalnost može da preokrene perspektivu i stvori više međusobnog razumevanja u timu.

Drugi predlozi uključuju: rukom pisane poruke zahvalnosti od strane menadžera, paketići za posebne prilike (kupovina kuće, usvajanje deteta), ili donacije proizvodima za lekare, vatrogasce, medicinske sestre i druge koji brinu o zajednici.

Važno je istaći: izražavanje zahvalnosti ne znači da treba da se zadovoljimo bilo čim. „Biti zahvalan ne znači da treba da prihvatimo nepravdu“, kaže Alison. Ljudi imaju pravo da traže osnovne uslove – kao što su pauze za obrok. Zahvalnost treba da nas ojača, a ne da nas učini pasivnima.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife/K. J.

Foto: Freepik, Unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE