Jovana Uzelac, Nestle, mladi

Zadržavanje talenata kroz svrhu: Mladi menjaju pravila igre – šta traže u poslu?

Tokom 20 godina poslovanja u Srbiji, kompanija Nestlé postala je sinonim za kvalitet i odgovornost. Održivost je utkana u svaki aspekt njihovog poslovanja, od proizvodnje hrane do brige o zajednici, potrošačima i zaposlenima. Sa ulaskom generacije Z na tržište rada, održivost je zauzela i visoko mesto u njihovoj strategiji privlačenja i zadržavanja talenata.

„Svest zaposlenih o važnosti održivog razvoja se brzo menja i sve je očiglednije da oni žele da njihov posao ima dublji smisao i pozitivan uticaj na okolinu“, kaže u intervjuu za BizLife Jovana Uzelac, direktorka ljudskih resursa za region Južne i Istočne Evrope u kompaniji Nestlé.

  • Kako danas u Nestlé-u konkretno povezujete održivost sa strategijom zadržavanja talenata, posebno u različitim tržištima jugoistočne Evrope?

Održivost je sastavni deo naše korporativne kulture i našeg identiteta. Kada govorimo o strategiji zadržavanja talenata, održivost je zapravo motiv koji čini razliku, a najbolje se vidi kroz transparentne politike društvene odgovornosti, ulaganje u lokalne zajednice i kreiranje radne sredine u kojoj se poštuje ravnoteža između privatnog i profesionalnog života. Zaposleni ostaju tamo gde osećaju svrhu i povezanost ličnih i kompanijskih vrednosti.

Nestle, mladi

Jovana Uzelac

  • Možete li podeliti konkretan primer kada je neka ESG inicijativa direktno doprinela lojalnosti ili ostanku zaposlenih u kompaniji?

Naša godišnja anketa o zadovoljstvu zaposlenih pokazuje da više od 90% kolega smatra da je Nestlé veoma fokusiran na održivost i ponosni su što su deo takve kompanije. Značajan aspekt ovog uspeha jeste činjenica da naše inicijative nisu orijentisane samo na širu zajednicu, već u velikoj meri uključuju i naše zaposlene. Aktivnosti poput čišćenja lokalnih parkova, radionica za decu i roditelje o reciklaži, kao i edukacije o zdravim načinima ishrane, dodatno podstiču angažman zaposlenih, doprinose stvaranju pozitivnog radnog okruženja i povećavaju nivo njihovog zadovoljstva.

  • Na koji način merite uticaj „purpose-driven“ HR strategija – da li pratite metrike poput fluktuacije kadrova u timovima koji su direktno uključeni u ESG inicijative?

Uticaj naših aktivnosti i strategija merimo kroz redovne interne ankete koje prate nivo zadovoljstva zaposlenih, njihov angažman i percepciju korporativne kulture. Takođe, kroz direktne razgovore sa zaposlenima, bolje razumemo kako svrha održivosti utiče na njihovu motivaciju i odluku da ostanu u kompaniji. Ovi uvidi nam omogućavaju da prilagodimo naše strategije, poboljšamo angažman i tako dodatno utičemo na zadržavanje zaposlenih, posebno u timovima koji su direktno uključeni u ESG inicijative.

  • Koji profil zaposlenih najjače reaguje na vrednosni okvir održivosti – i kako to menjate u zavisnosti od generacije ili tržišta?

Svaki zaposleni nosi svoju jedinstvenost i vrednosti, i upravo to je razlog što su naše aktivnosti širokog spektra, kako bi svako mogao da se angažuje na način koji mu najviše odgovara – bez ikakve obaveze. Veliki oslonac nam pružaju predstavnici za održivi razvoj u svakom sektoru (zanimljivost: interno ih zovemo šampioni održivosti), koji prepoznaju potrebe svojih timova i proaktivno predlažu relevantne aktivnosti i inicijative. Kroz ovaj pristup, nastojimo da svi naši zaposleni, bez obzira na sektor, poziciju ili nivo u hijerarhiji, budu deo održivih promena koje imaju stvarni uticaj.

  • Da li ste imali situaciju u kojoj ste morali da prilagodite globalne održive politike Nestlé-a lokalnim okolnostima, i šta ste iz toga naučili?

Naravno, programe koji su kreirani na globalnom nivou, uvek prilagođavamo lokalnim potrebama kako bi dobili pravi smisao. Kada je reč o strategiji privlačenja i zadržavanja talenata, u okviru globalne Nestlé Needs YOUth inicijative, sprovodimo lokalne programe, koji su usmereni na osnaživanje mladih i stvaranje prilika koje im olakšavaju ulazak na tržište rada. Na primer, u našem letnjem programu prakse Nestlé Summer’s Cool, koji u regionu Južne i Istočne Evrope organizujemo već 6 godina, do sada je učestovovalo blizu 420 mladih talentovanih ljudi.

Takođe, našim zaposlenima su na raspolaganju hibridna vozila, što je deo globalne politike održivog poslovanja. Radni prostor u kom provode veliki deo svog dana uređen je u skladu sa međunarodnim smernicama održivosti – korišćeni su potpuno prirodni i reciklirani materijali, a uredili su ga lokalni umetnici, čime se dodatno podstiče lokalna zajednica.

Globalne politike nam daju okvire, ali je naš glavni zaključak da održivost mora biti usmerena na lokalni kontekst, uključivanje zajednice i stalno postavljanje pitanja: zašto to radimo i kakav pozitivan uticaj ostavljamo?

  • Kako vidite dalji razvoj HR-a kroz prizmu održivosti: da li će „svrha“ biti ključ za dugoročno zadržavanje talenata u kompanijama kao što je Nestlé?

Svrha već sada predstavlja jedan od osnovnih stubova u privlačenju i zadržavanju talenata. Svest zaposlenih o važnosti održivog razvoja se brzo menja i sve je očiglednije da žele da njihov posao ima smisao i pozitivan uticaj na zajednicu. U tom kontekstu, uloga HR-a će postati još važnija, jer su upravo ljudski resursi ključni partner u očuvanju korporativne kulture i svrhe, koja mora biti utemeljena na principima održivosti. U svetu gde nove generacije ne traže samo posao, već i duboku povezanost sa svrhom koju posao nosi, HR mora da bude most između tih vrednosti i svakodnevnog rada. Svrha više nije opcija, već ključ za zadržavanje mladih ljudi i stvaranje radne sredine koja je istinski motivišuća i održiva.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Nestle

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE