Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Za napredak je potreban ambijent zasnovan na agilnosti i inovativnosti“

    Tradicionalni sistemi poslovanja, gde je postojao strogo hijerarhijski projektni menadžment, više ne daju željene rezultate u novom digitalnom dobu. Neophodno je konstantno pratiti tržište jer se novine dešavaju svakodnevno. Kako bismo opstali i napredovali, potrebno je stvoriti ambijent zasnovan na agilnosti i inovativnosti – priča za BIZLife Magazin Milana Ceković, Founder and Trainer, Agile Management.

    • Rezilijentnost u poslovanju dobila je potpuno novo značenje i novi značaj u prethodne dve godine, kada su kompanije bile prinuđene da pojednostave procese. Šta je praksa pokazala – kolika je u tome uloga agilne transformacije poslovanja?

    Svedočimo veoma turbulentnim i nepredvidivim vremenima, koja nas upućuju da se prilagodimo i činimo akcije ne znajući šta nas čeka nakon iskoraka u nepoznato. Okruženje nam traži da imamo dalekosežne vizije, ali da planiramo na kratke staze. Svesne i vođene time, mnoge kompanije su bile primorane da pronađu način rada koji će im dati brzo i efikasno rešenje u poslovanju. Neke trenutno prolaze kroz transformaciju, a neke će se tek upustiti u to putovanje.

    Uloga agilnog poslovanja u svemu tome jeste da podstiče transparentnost, timski rad, visok stepen odgovornosti pojedinca, kontinuirano preispitivanje rezultata i načina rada i brzu adaptaciju i reakciju. Agilnost nam pomaže da spoznamo razliku između fiksnog i rastućeg „majndseta” (fixed and growth mindset), da usvojimo zdrave poslovne principe i vrednosti i delujemo na najbolji i najbrži način. Fixed mindset nas drži bliže ustaljenim formama, u zoni komfora, koja može biti sasvim dobra – ali za određeni period i procese. Međutim, agilnost zahteva growth mindset, traži sistem koji podržava eksperimentalno radno okruženje, jer jedino iz takvog sistema dolaze inovacije.

    • Jedna od teorija tzv. menadžmenta 4.0 da su hiperpersonalizacija odnosa i ekonomija doživljaja usmerene ka krajnjem kupcu ono na čemu svaki biznis treba da se zasniva. Možete li nam reći nešto više o tome?

    Menadžment 4.0 je vezan za četvrtu industrijsku revoluciju, koja je fundamentalno drugačija od prethodne tri, koje su uglavnom bile odlikovane napretkom tehnologije. U četvrtoj revoluciji suočavamo se sa nizom novih tehnologija koje kombinuju fizički, digitalni i biološki svet. Kako bismo pratili novu eru, moraćemo aktivno da radimo na širenju svojih vidika dalje od onoga što se tradicionalno radilo i da uključujemo ideje i sisteme koje, možda, do sada nismo razmatrali. Sledi era preispitivanja, konstantnih retrospektiva i na privatnom i na poslovnom planu.

    Nova era poslovanja navodi nas na to da su ljudi i njihovo međusobno razumevanje važniji od procesa i tehnologije i jedino na taj način može da se postigne bolje i uspešnije poslovanje.

    Poslovanje će agilno nastaviti da se razvija kako bi zadovoljilo potrebe klijenata i tržišta, ali i dalje ostaje verno početnom manifestu.

    • Strane kompanije kod nas su, po definiciji, otvorene za Agile i Scrum modele rada. Kakva je situacija sa domaćim i manjim firmama? Shvataju li one važnost i benefite uvođenja ovih principa rada?

    U poslednje dve godine domaće tržište se sve više okreće agilnim okvirima poslovanja, što nas posebno raduje. Neke od kompanija na našim prostorima koje su trenutno u procesu agilizacije jesu, između ostalih, „Koka-Kola”, „Đenerali osiguranje”, „Rajfajzen banka”. Misija naše kompanije jeste da entuzijazmom i znanjem koje posedujemo o agilnoj organizacionoj kulturi i njenim praksama ohrabrimo svaki biznis, ali i pojedinca, na unapređenje organizacionog i individualnog postignuća i razvoja.

    Tradicionalni sistemi poslovanja, gde je postojao strogo hijerarhijski projektni menadžment, više ne daju željene rezultate u novom digitalnom dobu. Neophodno je konstantno pratiti tržište jer se novine dešavaju svakodnevno. Kako bismo opstali i napredovali, potrebno je stvoriti ambijent zasnovan na agilnosti i inovativnosti.

    Bitno je napomenuti da agilnost ne odbacuje tradicionalan koncept, samo ga „pakuje” na drugačiji način, u kratke vremenske iteracije i stavlja u fokus kvalitet isporuke i odgovor korisnika koji mu te iteracije omogućavaju.

    Na osnovu mog iskustva, nije se još uvek pojavila kompanija koja je, spoznajući agilnost u pravom obliku, odbacila sve ono što filozofija donosi i vratila se na tradicionalan način upravljanja.

    • Velika pažnja u vašim trening programima poklanja se upravo motivaciji zaposlenih i kreiranju motivišućeg i inspirativnog radnog okruženja. Možete li nam reći više o tome?

    Ceo koncept programa Agile management i jeste tako kreiran, bitni su nam i pojedinci i sistemi. Duboko smo uvereni da je zadovoljstvo radnim mestom u direktnoj vezi sa posvećenošću i produktivnošću zaposlenog, a time i sa uspehom kompanije, zbog čega veliki fokus u našim programima stavljamo na segment motivacije zaposlenih i kreiranje radnog okruženja u kojem će oni biti slobodni da „eksperimentišu” u svom radu, jer jedino na taj način možemo očekivati izvanredne rezultate.

    • Kako ste se vi pronašli u Agile menadžmentu i pokrenuli svoju firmu?

    Momenat kada sam pronašla sebe u konceptu agilnosti vezujem za period spoznaje radnog okruženja u kojem sam se našla, spram okruženja u kojem sam funkcionisala godinama unazad. Vođena tom slikom, sada želim samo jedno, a to je da stvaram okruženja u kojima ćemo svi biti ravnopravni, poštovani i uvažavani. Okruženja u kojima će svaki zaposleni pronaći svoju svrhu i sa zadovoljstvom obavljati svoj posao. Često za sebe kažem da koračam malim koracima i velikog srca.


    Po čemu ćete pamtiti ovu godinu, na ličnom i profesionalnom planu?

    Sjajno pitanje! Hvala vam za ovu mini-retrospektivu koju ću sa vama sada podeliti. Kada pričamo o profesionalnom segmentu, mislim da je najupečatljiviji momenat broj kompanija sa kojima smo ostvarili saradnju, kao i broj pojedinaca koji su prošli naše programe i koji su nastavili samostalno sa implementacijom agilne filozofije – više od 300 njih. Ovaj uspeh doživljavam i ličnim velikim postignućem. Takođe, povećali smo broj zaposlenih u kompaniji i težimo ka još većem proširenju sada, u 2022. godini.

    Na ličnoj osnovi, mislim da je zahvalnost prava reč koja nosi moju 2021. Ova godina me je naučila zahvalnosti na svakoj osnovi. Zahvalna sam za zdravlje koje imam, za porodicu koja je uz mene, za bezuslovnu podršku supruga i, najvažnije, zahvalna sam za svaki osmeh koji mi je sin izmamio.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE