
Više sporta, manje glavobolje: Nove usluge i uticaj na iskustvo korisnika
Tržište telekomunikacija u Srbiji prolazi kroz velike promene. Njihova uloga danas mnogo je šira nego što je bila ranije. Ne radi se više samo o prenosu podataka, već o podršci kompletnom životnom stilu, od rada na daljinu, preko edukacije, do zabave i svakodnevne komunikacije.
Novi modeli usluga doneli su više sadržaja na jednom mestu, jednostavnije pakete i značajne uštede, a sve to bez kompromisa po pitanju kvaliteta sadržaja. Jedna od najvećih promena svakako jeste pristup vrhunskim sportskim sadržajima bez potrebe za duplim pretplatama.
Više sporta – manja glavobolje
Pre mesec dana, objavljena je informacija o prodaji SBB-a kompaniji e& PPF Telekom Grupa, koja je ujedno i vlasnik Yettela. U isto vreme, pravo na sve prenose Sport kluba preuzela je Arena sport. Yettel je već u svojoj ponudi imao Arena kanale, kao i Telekom, a od pre 30 dana ima ih i SBB. Za ljubitelje sporta to znači da, umesto dosadašnjeg modela gde morali da biraju između više operatera – ili da plaćaju dodatne pakete – sada sve mogu gledati uz jednu pretplatu. UEFA Liga šampiona, NBA liga, Formule 1 i mnogi drugi prestižni događaji dostupni su na Arena Sport kanalima, u okviru jedne ponude. Ili više od 700 Đokovićevih mečeva, koji su sada dostupni svima.
Ova promena je praktično rešila višegodišnji problem tržišta, omogućivši korisnicima da lakše upravljaju svojim troškovima. Sportski entuzijasti, ali i porodice sa decom i svi koji vole zabavni sadržaj sada imaju pristup svemu što im treba – uz jednostavniju organizaciju servisa. Sada je sve dosutpno i u urbanim i u ruralnim sredinama, a ukidanje ekskluziviteta sportskih prenosa podstiče tržišnu konkurenciju i vodi ka povoljnijim uslovima za krajnje korisnike.
Slično i u Evropi
Konsolidacija tržišta, kakvu danas vidimo u Srbiji, uobičajena je praksa na razvijenim telekom tržištima – omogućava kompanijama da posluju profitabilno, a korisnicima da dobiju više usluga u jednostavnijem formatu. U državama kao što su Francuska i Švajcarska, triple-play i quad-play paketi odavno su standard: internet, televizija, fiksna i mobilna telefonija objedinjeni su u okviru jedne mreže i jedne pretplate. Upravo takva konsolidacija otvara prostor za rast objedinjene ponude, što potvrđuje i podatak da je broj korisnika triple-play usluga (internet, TV, telefon) u Srbiji porastao za više od 11 odsto u poslednje četiri godine. Ovakva dinamika omogućava dalja ulaganja u infrastrukturu – u ultrabrze optičke mreže, razvoj 5G tehnologije i unapređenje OTT platformi, koje korisnicima donose bolju dostupnost i kvalitet servisa.

TV, sport, televizija (Unsplash)
Modernizaciju svoje TV platforme najavio je Yettel početkom aprila i puštanje dodatnih kanala u svoju ponudu u roku od 90 dana. Ovaj pristup odražava iskustva najrazvijenijih tržišta Evrope, gde korisničko iskustvo igra ključnu ulogu u uspehu operatora. Primere uspešnih evropskih platformi već slede i naši, kada, na primer, govorimo o rasporedu kanala. Organizovani su po temama – sport, filmovi, dokumentarni program, zabava – čime je navigacija jednostavnija, a pronalaženje sadržaja brže i intuitivnije.
Jedna mreža – novi standard za korisnike
Posebno za mlade korisnike, koji traže brzinu, fleksibilnost i sve na jednom mestu, nova konvergencija usluga donosi jednostavnije pakete bez viškova. Sve što im je potrebno – internet, mobilna i fiksna telefonija, TV i streaming – sada je dostupno kroz jednu pretplatu, u skladu s njihovim digitalnim navikama.
Ove promene su više od tehničke nadogradnje – one menjaju način na koji korisnici doživljavaju sadržaj i upravljaju svojim troškovima. Jedna pretplata, jedan uređaj, sve na dohvat ruke – to je standard koji korisnici danas očekuju. Nova era konvergentnih usluga jasno pokazuje da konkurencija više ne znači komplikacija, već jednostavnije i kvalitetnije korisničko iskustvo.
U borbi za korisnika, pobediće oni koji ponude više – ali na jednostavniji način.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash