Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Linkedin

    Više od kompanijske stranice: Kako lični profili na LinkedInu mogu transformisati vaš posao

    Kroz seriju kolumni koje će za vas na BIZLife portalu pisati Dejan Pataki i Nemanja Živković, dvojica stručnjaka sa bogatim iskustvom u marketingu, komunikaciji, optimizaciji LinkedIn nastupa, imaćete priliku da se detaljnije upoznate sa strategijama koje maksimalno iskorišćavaju mogućnosti koje LinkedIn nudi. 

    Nakon što ste saznali osnovne informacije u vezi LinkedIna, vreme je da vas povedem na putovanje u okviru koga ćete saznati konkretne korake koje možete preduzeti kad je Linkedin u pitanju da biste ostvarili ciljeve svoje kompanije.

    Važnost ličnih profila

    Kad se pomisli na LinkedIn iz ugla kompanije, uglavnom je ljudima koji nisu aktivni na LinkedInu i ne znaju kako sama platforma funkcioniše na pameti kompanijska stranica. I to je sasvim u redu, ona jeste deo slagalice, ali veoma mali deo. Za kompanije koje nemaju bar 30 zaposlenih izlistanih da rade u kompaniji (na LinkedInu), zanemarljivo mali deo. 

    Linkedin jednostavno ne smatra da su kompanijske stranice toliko bitne koliko su bitni lični profili. Ako sad odete na LinkedIn i krenete da skrolujete kroz feed, videćete (možda) samo par postova sa kompanijskih stranica.

    NEmanja Živković

    Pričaćemo u nekom od narednih tektova koji su to koraci koje morate preduzeti da se vaša stranica istakne, no za start sam hteo da vam dam perpektivu kako sama platforma vidi stranice.

    Već smo ustanovili da Linkedin ima cilj da poveže profesionalce i učini ih produktivnijim i uspešnim. Dakle, pojedince, i tu dolazimo do polazne tačke. 

    Pričamo o B2B kompanijama, ali i tu prodajemo grupi ljudi koji imaju svoje poslove, a na nama je da se sa njima povežemo, kreiramo odnos, i pomognemo im da shvate kako se ono što mi prodajemo uklapa u njihov posao i čini ih boljim u tome čime se bave. 

    Kompanijske stranice su sjajne da prikažu kulturu kompanije, takozvani employer branding, ali prodaja se dešava kroz odnose pojedinaca. Pojedinci iz kompanije, svako stručan u svom delu posla, svako sa svojom mini zajednicom koju okuplja, zajedno grade kompanijski brend.

    B2B iskustvo se preliva i na B2B kompanije

    Kompanije poput Netflix-a, AirBnb-ja, Spotify-a su vodeći primeri kako se to radi. Oni ne gledaju na prodaju transakcionalno, već žele da uspostave odnose sa svojim korisnicima i idu napred, ka njima, da ih sretnu na pola puta, umesto da čekaju da korisnici dođu do njih. Netflix kroz personalizovane preporuke serija i filmova, AirBnB kroz preporuku događaja, restorana, i još mnogo toga osim onoga osnovnog što prodaju – smeštaj. 

    Nakon iskustva sa ovim kompanijama, šta mislite, da li ćemo se vratiti na staro i u odnosu sa B2B kompanijama? Tako je, nećemo! Zahtevaćemo i od njih da se prilagode. One najbolje već uveliko to rade. Dakle, da rezimiramo: imamo kompanijsku stranicu kao osnovu, kišobran, i ispod nje lične profile zaposlenih koji drže kišobran. 

    NOVI BIZLIFE SERIJAL: Zašto je LinkedIn nezaobilazna platforma za savremeni biznis?

    Strategija ličnih profila

    Kad su u pitanju lični profili, posmatrajte ih kao prodajne landing strane, u okviru kojima imate About stranu (poput one sa sajta) koja je druga prodajna strana i na sajtu i na LinkedInu, i u stvari je o vašim kupcima, ne o vama, dok je sam sadržaj koji kreirate u stvari ono što će privući vaše potencijalne kupce da vas upoznaju, steknu poverenje u vas, i dođu na profil (prodajna landing strana, podsećam) da konvertuju. 

    To već zvuči kao nešto konkretno oko čega se vredi potruditi, zar ne? 

    Razmislite, pogledajte stranicu kompanije, pogledajte vaše profile, profile zaposlenih, i zapitajte se: da li sve to zajedno izgleda kao što bi naši kupci želeli da izgleda?

    Hint: ako postove na vašoj stranici lajkuju samo vaši zaposleni, ne radite dobar posao. Naprotiv lažete se, ili vas lažu brojkama oni koji vam vode kompanijske stranice.

    Čitamo se u narednom tekstu.

    Ostajte funky!

    O autoru!

    Nemanja Živković je strateški konsultant za B2B tech i SaaS kompanije, osnivač Funky Marketing-a i suosnivač poslovne zajednice Business Talks Network-a. Sa preko decenije iskustva, specijalizovao se za rast kompanija sa dugim prodajnim ciklusima i skupim proizvodima kroz izgradnju odnosa sa kupcima, gde je LinkedIn najbitnija platforma. Radio je sa preko 120 kompanija i konsultovao brojne startapove. Nemanja je priznat kao marketing zvezda u usponu od strane LinkedIn-a 2023. godine. Host Funky Marketing podkasta. Strastven je ljubitelj Motown muzike, GTA igre i funky ritmova, što se odražava u njegovom kreativnom pristupu poslovanju.

    Websajt: https://funkymarketing.net/

    LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/zivkovicnemanja/

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

     

    Izvor: Nemanja Živković

    Foto: Freepik

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE