Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Violeta Belanović, Sekopak: Odgovorno poslovanje predstavlja brigu o okruženju, prirodi i ljudima

    Sekopak je do sada reciklirao 940.000 tona ambalažnog otpada, što potvrđuje činjenicu da je cirkularna ekonomija deo naše sadašnjosti. Kao društvo, svakako, moramo da se razvijamo u tom smeru, navodi za BIZLife Violeta Belanović, generalna direktorka kompanije Sekopak.

    Kako bi sistem funkcionisao, potrebno je da svako u lancu preuzme odgovornost za svoj deo posla, ističe naša sagovornica i dodaje da Sekopak ima pouzdane partnere, sakupljače, reciklere i javna komunalna preduzeća, zbog čega ovoj kompaniji, kako kaže, industrija i građani veruju.

    • Šta za vas lično predstavlja odgovorno poslovanje? Kako biste ga najjednostavnije opisali?

    Odgovorno poslovanje za mene predstavlja brigu o našem okruženju, prirodi, ali i ljudima. Iz ugla industrije upravljanja ambalažom i ambalažnim otpadom, produžena odgovornost proizvođača (POP) kao koncept najbolje opisuje šta znači biti odgovoran, ali i ko treba da preuzme odgovornost. Proizvođači, uvoznici, distributeri i prodavci proizvoda koji utiču na porast količine otpada odgovorni su za otpad koji nastaje usled njihovih aktivnosti, plasmana proizvoda ili usluga, te treba da snose pune troškove posledica svojih aktivnosti, ali i da edukuju potrošače o odgovornom upravljanju ambalažom koju su stavili na tržište. Plastičnije objašnjeno, važno je da se sagleda dizajn ambalaže u svakom smislu i da se koriste materijali za pakovanje proizvoda koji mogu da se recikliraju u Srbiji, da sami proizvodni procesi budu ekološki i da se uz pomoć operatera ambalažnog otpada pobrinu da njihova ambalaža završi na reciklaži.

     

    Vrlo je bitno da razumemo da industrija nije jedina koja treba da preuzme odgovornost za to. Lanac odgovornosti podrazumeva i državu, koja donosi zakone, lokalne samouprave i javna komunalna preduzeća, koja imaju odgovornost da obezbede građanima da odlažu ambalažni otpad, operatere ambalažnog otpada, koji će raditi sa lokalnim samoupravama, postavljati infrastrukturu i edukovati građane, medije – da svima nama budu produžena ruka u edukaciji građana. Na kraju, građani su ti koji moraju da shvate da je reciklaža jedan od načina da doprinesu zaštiti životne sredine i potrude se da odlože ambalažni otpad na reciklažu.

    Naravno, odgovorno poslovanje uključuje i odgovornost prema zaposlenima i svim procesima unutar kompanije. Uvek treba da razmišljamo na koji način možemo da smanjimo negativan uticaj na planetu, kako možemo da se razvijamo i unapređujemo kako bismo doprineli društvu i životnoj sredini.

    • Kako Sekopak sarađuje sa drugim kompanijama kako bi promovisao odgovorno poslovanje i povećao svest o značaju reciklaže i upravljanja otpadom?

    Sa našim klijentima, lokalnim samoupravama i javnim komunalnim preduzećima postavljamo infrastrukturu za odvajanje ambalažnog otpada u gradovima širom Srbije i kontinuirano radimo na edukaciji građana.

    Naši klijenti su veoma zainteresovani da doprinesu razvoju sistema upravljanja ambalažnim otpadom. Doprinos lokalnoj zajednici kroz projekte i akcije za edukaciju građana veoma im je važan i vrlo smo srećni što imamo klijente uz koje rastemo i doprinosimo zajednici. U poslednje vreme primetili smo dva trenda unutar kompanija. Veoma im je važna edukacija zaposlenih o reciklaži i zaista je ključno da vidimo šta možemo da uradimo unutar samih kompanija kako bi i zaposleni bili ti koji šire priču o važnosti reciklaže. Tema reciklaže postala je obavezan deo internih događaja kao što su „Safety and healthy day”, „Family day” i sličnih događaja.

    Postavljanje infrastrukture na događajima koje kompanije sponzorišu, poput festivala, trka, konferencija, postalo je prioritet. Industriji je vrlo važno da njihova ambalaža završi na reciklaži, a pametne mašine za odlaganje ambalažnog otpada pokazale su se kao odličan način da se ljudima privuče pažnja, ali i da se dobije čist materijal koji može lakše da se reciklira.

    KAKO BI SISTEM FUNKCIONISAO, POTREBNO JE DA SVAKO U LANCU PREUZME ODGOVORNOST ZA SVOJ DEO POSLA

    • Uprkos vašim velikim naporima i zaista uspešnim projektima, da li je cirkularna ekonomija u Srbiji uveliko realnost ili, ipak, budućnost koju čekamo?

    Cirkularna ekonomija je deo naše sadašnjosti i kao društvo moramo da se razvijamo u tom smeru. Sekopak je do sada reciklirao 940.000 tona ambalažnog otpada, što potvrđuje ovu činjenicu. Iz ugla reciklaže, važno je da se krug zatvori, tj. da od flaše (ili duge vrste ambalaže) nastane flaša koja može iznova da se reciklira.

     

    • Koga u društvenoj zajednici smatrate ključnim partnerom za sprovođenje svojih ideja o odgovornom poslovanju i zaštiti životne sredine?

    Kako bi sistem funkcionisao, potrebno je da svako u lancu preuzme odgovornost za svoj deo posla. Na primer, ako javno komunalno preduzeće ne isprazni kontejnere, građani su ljuti i demotivisani. S druge strane, ako građani ne gledaju šta piše na kantama i ubace mešani komunalni otpad u ambalažni, to može da ugrozi proces reciklaže.

    Sekopak ima pouzdane partnere, sakupljače, reciklere i javna komunalna preduzeća, upravo zato nam industrija i građani veruju. Znaju da će uz našu pomoć ambalažni otpad sigurno završiti na reciklaži i da svi projekti koje sprovodimo imaju konkretan cilj. Ne mogu da izostavim našu saradnju sa državom, kojoj prenosimo naša iskustva sa terena i učestvujemo u unapređenu sistema upravljanja ambalažnim otpadom. Pored toga, zajedno osluškujemo šta rade države koje su mnogo pre nas krenule sa razvojem primarne selekcije i pokušavamo da usvojimo dobre prakse za koje smatramo da će dobro funkcionisati u Srbiji.

    • Koji je od vaših projekata najviše uticao na naše društvo da se promeni i unapredi? Koji je vaš favorit?

    Postavljanje pregradne brane za odbranu od ambalažnog otpada na reci Raška projekat je koji je meni veoma drag, jer i nakon sedam godina svaki dan zaustavi od osam do deset džakova ambalažnog otpada u ovoj reci. Ona je sprečila u više navrata potencijalne ekološke katastrofe koje su pretile nizvodnom toku reke i celokupnom slivu reke Ibar.

    Postavkom 2000 zvona za staklo u gradovima širom Srbije dali smo veliki doprinos unapređenju sistema sakupljanja staklene ambalaže. Kroz kampanju „Sekopak karavan”, koju smo započeli prošle godine, pokušali smo građanima da približimo važnost reciklaže stakla, kao materijala koji u potpunosti može da se reciklira. Takođe, pokrenuli smo projekat „Eko partner”, kroz koji olakšavamo ugostiteljima da upravljaju ovom vrstom otpada. Ekološki odgovorni ugostitelji obeleženi su nalepnicom EKO PARTNER na ulazu, a na našem sajtu možete videti mapu sa svim ugostiteljima koju su deo našeg sistema i odvajaju ambalažni otpad. 

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Mirko Tabašević

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE