Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Autobus, prevoz

    Kako veštačka inteligencija pomaže da se spreči da se tri busa pojave odjednom?

    Dešavalo se većini ljudi, koji čekaju određeni autobus u užurbanom gradu, da stoje tu veoma dugo samo da bi se tri pojavila odjednom. Ova pojava je poznata kao „nakupljanje autobusa“ i može da bude dosadna.

    Da bi pokušao da ublaži problem, britanski operater ,,First Bus“, koji upravlja autobuskim prevozom širom Velike Britanije, okrenuo se softveru koji pokreće veštačku inteligenciju (AI) kako bi dizajnirao i automatski ažurirao svoje redove vožnje.

    „Raspored vožnje autobusa je prilično složen, jer imamo 4.000 autobusa širom Velike Britanije, i oni saobraćaju obično 16 sati dnevno“, rekao je Sajmon Pirson, glavni komercijalni direktor kompanije ,,First Bus“.

    Pre upotrebe veštačke inteligencije, Pirson je tvrdio da je zakazivanje autobusa „bilo mnogo više manuelno i dosta sporije“. U stvari, to je bio tako komplikovan posao da bi ,,First Bus“ obično menjao red vožnje samo tri puta godišnje.

    Sada veća procesorska moć i sposobnost veštačke inteligencije omogućavaju kompaniji da češće menja raspored ako je potrebno. Takođe može da izvrši automatsko prilagođavanje svakog dana ako to zahtevaju zakrčenja na putu, što, kaže kompanija, pomaže da se spreči gomilanje autobusa.

    ,,First Bus“, deo ,,First Group“ sa sedištem u Aberdinu, počeo je da uvodi tehnologiju veštačke inteligencije u probnim oblastima uključujući Bristol, Glazgov i Zapadni Jorkšir još u novembru 2022, piše CNN.

    Autobus, veštačka inteligencija

    Javni prevoz, veštačka inteligencija (Pixabay)

    Uprkos primeni AI neki nezadovoljni prevozom

    Pirson je naveo da je to dovelo do 20 odsto više tačnosti tokom nekih perioda i da kompanija sada primenjuje AI na svim svojim rutama u Velikoj Britaniji. Međutim, ovaj nivo poboljšanja nije bio dovoljan da zadovolji putnike na nekim od probnih lokacija, koji navode da autobuske usluge ostaju neredovne.

    Prema Pirsonovim rečima, novi vremenski raspored smanjuje stres za vozače autobusa, a lokalne samouprave, koje često subvencionišu usluge, mogu da uštede novac zahvaljujući boljoj optimizaciji broja autobusa.

    „Poslovna osnova za ovo je jaka“, dodao je Pirson.

    Dobrotvorna organizacija ,,Bus Users“, koja se zalaže za više i bolje autobuske usluge, tvrdi da koji god novi metod da se koristi za osmišljavanje redova vožnje, putnici moraju da budu obavešteni o promenama.

    „Iz perspektive putnika, metod koji se koristi za sastavljanje redova vožnje je manje važan od osiguranja da su informacije tačne, ažurirane i dostupne u nizu dostupnih formata. Ono što je još važnije je da su sami redovi vožnje zasnovani na transportnim potrebama zajednica kojima služe“, navela je izvršna direktorka ,,Bus Users-a“ Kler Valters.

    Autobusi, veštačka inteligencija

    Autobusi, veštačka inteligencija (Pixabay)

    Efikasna komunikacija sa putnicima

    Ove stavove je ponovio ,,Transport Focus“, nezavisni nadzornik za korisnike transporta.

    „Od vitalnog je značaja da autobuski operateri efikasno komuniciraju o svim promenama sa putnicima koji se oslanjaju na njihovu uslugu“, rekao je direktor Dejvid Sajdbotom.

    Softver za veštačku inteligenciju ,,First Bus-a“ obezbeđuje tehnološka firma ,,Prospective“ sa sedištem u Londonu. Za obuku svoje veštačke inteligencije koristi milijarde tačaka podataka, uključujući GPS senzore lokacije i zapise o prodaji karata.

    „Prospective-ov simulacioni mehanizam može da pokrene stotine hiljada simuliranih scenarija u minuti, što znači da možemo identifikovati optimalna rešenja dovoljno brzo za aplikacije u realnom vremenu“, objasnio Pete Ferguson, izvršni direktor kompanije.

    Cene autobuskih karata

    Autobus (Unsplash)

    Veštačka inteligencija za globalnom nivou

    On je dodao da softver takođe mora da uzme u obzir potrebe sve većeg broja električnih autobusa.

    „Široko rasprostranjeno i ubrzano usvajanje električnih autobusa zahteva redovne, koordinisane i tačno tempirane rasporede punjenja koji će biti integrisani u svakodnevne operacije. Kretanjem vozila u i oko depoa treba precizno upravljati kako bi se to podržalo“, istakao je.

    Ferguson je napomenuo da ,,Prospective“ takođe koristi veštačku inteligenciju da pomogne autobuskim kompanijama da osmisle nove rute.

    Takva upotreba veštačke inteligencije za efikasnije planiranje i organizovanje javnog prevoza raste na globalnom nivou. U Japanu, kompanija pod nazivom ,,Next Mobility“ ima minibuseve sa 10 sedišta na zahtev.

    Usluga se zove ,,KnowRoute“, a putnici mogu da zatraže vožnju sa određenih stanica preko telefona, putem aplikacije ili preko veb stranice.

    Kanako Kon, viši menadžer u Next Mobility-u, objasnio je da sistem koristi AI „da stvori veoma efikasnu rutu“ za svaki miniautobus.

    AI takođe dodeljuje vozila, obrađuje rezervacije, daje uputstva vozačima i šalje obaveštenja putnicima. Usmeren na delove Japana sa ograničenim autobuskim ili železničkim uslugama, KnowRoute sada stalno radi na 30 lokacija širom zemlje.

    Njegov softver obezbeđuje kanadska AI firma ,,Spare“. Suosnivač Džoš Endruz je naveo da AI pruža podatke o demografiji oblasti, ključnim interesantnim tačkama i drugim faktorima. AI zatim predviđa potrebe za minibusom svakog dana.

    Endruz je zaključio da je cilj da se obezbedi da usluga minibusa bude „što je moguće besprekornija“.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE