
Velika porodica postaje novi statusni simbol
Nekada je simbol luksuza bila torba, automobil ili vila na egzotičnoj lokaciji. Danas, u elitnim krugovima širom sveta, statusni simbol postaje – velika porodica.
Kako prenosi Financial Times, sve više bogatih i uticajnih porodica ponosno ističe brojnost svojih članova, prkoseći globalnim trendovima niske stope nataliteta i rastućih troškova života. U društvima gde se mnogi bore da podignu i jedno dete, imućni smatraju da upravo veličina porodice govori o njihovoj moći, stabilnosti i vrednostima.
Ovaj fenomen ne odražava se samo na privatni život već i na tržište. Brendovi luksuzne opreme za decu beleže snažan rast – od personalizovanih kolica i odeće, do ekskluzivnih kućnih pomoćnika i posebnih usluga za višečlane porodice. Čak i modna industrija koristi sliku „srećne velike porodice“ kao snažan marketinški narativ.

Foto: Unsplash
Sociolozi primećuju da ovakav trend ima dublje značenje. U vremenu kada su društvene mreže i javni imidž jednako važni kao i poslovni uspeh, velika porodica postaje svojevrsna poruka stabilnosti i privilegije. Ona pokazuje ne samo finansijsku snagu već i mogućnost da se u svetu nesigurnosti gradi nešto trajno.
Iako je u mnogim državama Evrope i Azije prosečan broj dece po porodici u opadanju, kod elite se beleži suprotan trend – deca nisu samo naslednici, već i deo društvenog kapitala.
Da li će ovaj model imati uticaj i na društva poput našeg? S obzirom na to da Srbija već godinama vodi aktivne kampanje za podsticanje nataliteta, a uz sve veću ulogu „porodičnih vrednosti“ u javnom diskursu, nije nemoguće da će se ovaj globalni trend ubrzo reflektovati i kod nas.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife/K. J.
Foto: Unsplash