Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Važno je slušati i zaista čuti svoje zaposlene

    Da biste razvili dobar employer branding, potrebno je da imate holistički pristup koji uključuje mnoge elemente, kao što su dobra kompanijska kultura i vrednosti, pozitivno radno okruženje, briga o zaposlenima kroz razvoj njihovih karijera i transparentnost u svakom smislu, kaže za BIZLife direktorka Sektora ljudskih resursa u kompaniji Mercator-S Jelena Radoja.

    Prema njenim rečima, važno je da poslodavci kreiraju benefite za zaposlene, da budu društveno odgovorni, da ohrabruju i motivišu zaposlene da aktivno učestvuju u donošenju odluka i predlaganju inicijativa koje unapređuju njihov osećaj pripadnosti.

    • Šta, prema vašem mišljenju, kao osobe koja se bavi ljudskim resursima, predstavlja pravu definiciju pozitivnog radnog okruženja i podsticajne radne atmosfere?

    Pozitivno radno okruženje i podsticajna radna atmosfera zapravo su ambijent koji kao poslodavac kreiramo kako bi zaposleni bili angažovani i motivisani za uspešnu realizaciju poslovnih zadataka i procesa.

    Naš menadžment je u najvećoj meri potekao iz redova kompanija, i to možda najbolje oslikava perspektivu koju kod nas imaju mladi ljudi

    • Po čemu se Mercator-S ističe kada je reč o takozvanom employer branding-u? Šta je to čime vi svoje zaposlene činite zadovoljnima?

    Pre svega, čujemo naše zaposlene. Svake godine sprovodimo proces istraživanja njihovog zadovoljstva. U skladu sa rezultatima istraživanja, kreiramo akcione planove, koje uspešno sprovodimo, i na taj način direktno utičemo na zadovoljstvo naših zaposlenih. U skladu sa povratnom informacijom, u proteklom periodu uveli smo više važnih i velikih procesa koji su postali kontinuum u našem radnom okruženju.

    Mercator-S je prva kompanija u ritejl industriji koja je omogućila svojim zaposlenima da koriste čitav niz benefita u uspostavljanju ravnoteže između poslovnog i privatnog života i na to se obavezala sertifikujući se svake godine kao Family Friendly kompanija. Pod ovim podrazumevamo sistematske i specijalističke preglede za svih oko 8000 zaposlenih; zatim, pored zakonom predviđenih slobodnih dana i dana godišnjeg odmora, Mercator-S svojim zaposlenima omogućava dva dodatna slobodna dana za lične potrebe; naše kolege koje postanu tate imaju pravo na dodatnih pet dana odsustva sa rada. Tu su i rančevi i poklon setovi za đake prvake, slobodan dan za roditelje prvaka, poklon setovi za naše bebe, prilagođeno radno vreme prilikom polaska deteta u vrtić. Takođe, omogućavamo postepeni povratak na posao u vidu skraćenog radnog vremena nakon dugog bolovanja itd.

    Jelena Radoja Mercator-s, emloyer branding (Vladimir Nešović)

    Jelena Radoja Mercator-s, employer branding (Vladimir Nešović)

    Takođe, zahvaljujući Fondaciji solidarnosti, finansijski pomažemo naše zaposlene u teškim situacijama. Da ne izostavim i naš veliki i važan projekat „Imam ideju”, koji podstiče i promoviše inovativnost i doprinos svakog pojedinca u našoj kompaniji. Posebnu pažnju poklanjamo rukovođenju. Razvoj naših ljudi je prvi stub strategije koju uspešno sprovodimo već četiri godine. Fokus na bezbednost na radu i stvaranje preduslova za bezbedniju i zdraviju radnu sredinu podržan je pažljivo kreiranom strategijom uz pomoć koje smo postigli smanjenje broja povreda na radu za čak 18 odsto u odnosu na prošlu godinu. Sve su ovo važne karike na putu ka zadovoljstvu zaposlenih, jer briga o zaposlenima je briga o biznisu.

    • Koje su najveće prepreke i izazovi na tom putu izgradnje dobrog radnog okruženja?

    Lično i profesionalno, ne vidim šta mogu biti prepreke na ovom putu. Jedina prepreka može biti ukoliko menadžment ne želi da gradi brend, niti da ima zadovoljne zaposlene. Tada se ovim temama i ne bave, pa onda nemaju ni dobro radno okruženje.


    Mercator-S je prva kompanija u ritejl industriji koja je omogućila svojim zaposlenima da koriste čitav niz benefita u uspostavljanju ravnoteže između poslovnog i privatnog života


    • Na koji način izgradnja pozitivnog i zdravog radnog okruženja utiče na produktivnost i uspešnost kompanije? Kakvo je iskustvo Mercatora-S?

    Pozitivno i zdravo radno okruženje direktno utiče na produktivnost i rezultate poslovanja. Čak i u okolnostima koje su nas zadesile prethodnih godina, kada je bilo najteže upravljati zadovoljstvom zaposlenih, naše koleginice i kolege su bili na nivou zadatka i uspešno usluživali kupce širom Srbije. Pokazali smo da brinemo o njima, obezbedili sve mere zaštite, ceo menadžment kompanije je bio u radnjama i pokazao da je tu, sa njima, u svim okolnostima i situacijama. I ove okolnosti su pravi primer i model koji primenjujemo i danas.

    • Šta je IDEA akademija i zašto je ona važna za zaposlene?

    U skladu sa našom strategijom, razvoj ljudi i kulture kao prvi stub važan je i neophodan činilac uspešnog poslovanja. IDEA akademija je naše mesto za učenje, za razmenu informacija, za slavljenje pobeda, hvaljenje postignutim rezultatima, mesto na kome rezimiramo urađeno i pravimo planove za budućnost. To je i mesto na kome se nalazi naša poslovna biblioteka, sa knjigama koje su izbor naših zaposlenih. Ovde se dešava većina edukacija i internih sastanaka i tu se generišu uspesi i projekti kojima pravimo razliku.

    Jelena Radoja Mercator-s, emloyer branding (Vladimir Nešović)

    Jelena Radoja Mercator-s, employer branding (Vladimir Nešović)

    • Kada govorimo o karijernom razvoju zaposlenih, ne možemo da ne spomenemo M Hub talent program. Možete li ga predstaviti čitaocima BIZLifea?

    M Hub talent program je naš ponos i dika. Ovo je program zahvaljujući kojem smo više puta nagrađivani kao poslodavac. Fokusiran je na razvoj naših talenata i baziran na modelu učenja 70 : 20 : 10. Ovo je program uz pomoć kojeg dodatno gradimo naše lidere, postižemo veću posvećenost naših zaposlenih, obezbeđujemo održivost poslovanja kroz razvoj internih kadrova, ali i uspešnije privlačimo i zadržavamo nove talente.


    Mercator-S sluša i čuje novozaposlene na sastanku „Na kafi sa HR-om”. Tom prilikom kompanija okuplja nove saradnike kako bi čula da li je odgovorila na njihova očekivanja.


    • Karijerno napredovanje mladih se gradi kroz blisku saradnju sa menadžmentom. Kakva je uloga vašeg menadžmenta u tom važnom procesu?

    Naš menadžment je u najvećoj meri potekao iz redova kompanije i to može najbolje da oslika perspektivu iz koje podrška dolazi. Menadžment je deo svakog segmenta u procesu građenja ljudi, kako kroz HR procese, kao što su uloge mentora, internih trenera, projektnih menadžera, performance management lidera, itd., tako i kroz kulturu slušanja povratnih informacija, koju pažljivo gradimo i čuvamo.

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Vladimir Nešović

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE