
Vaši razgovori sa Meta AI više nisu privatni, evo kako će ih koristiti
Kompanija je u sredu saopštila da će razgovori i interakcije korisnika sa Meta AI uskoro biti iskorišćeni za ciljanje još personalizovanijih reklama. Korisnici će obaveštenja o promeni početi da dobijaju već sledeće nedelje, ali nova praksa stupa na snagu 16. decembra.
Meta već sada cilja korisnike oglasima na osnovu onoga što objavljuju i na šta klikću, kao i na osnovu toga s kim su povezani na društvenim mrežama kompanije. Ti podaci omogućavaju Meti da pretpostavi šta bi korisnici mogli da kupe. Ali u razgovorima sa čet-botom, korisnici mogu direktno da otkriju šta kupuju, koje putovanje planiraju ili koje probleme imaju, a koje bi neki proizvod mogao da reši.
Kompanija će koristiti podatke iz Meta AI i za odlučivanje o tome kakav sadržaj će se korisnicima prikazivati. Meta navodi, na primer, da ako korisnik razgovara sa čet-botom o planinarenju, sistem će prepoznati njegovo interesovanje za taj sport i prikazivati mu više sadržaja vezanog za planinarenje. Ipak, ova promena povećava pritisak na Metu da spreči da lične i osetljive teme, poput razgovora o emotivnim vezama, budući da mnogi koriste čet-botove kao terapeute, ne dovedu do potencijalno štetnih preporuka sadržaja.
„Baš kao i kod drugih personalizovanih servisa, mi prilagođavamo reklame i sadržaj koje vidite na osnovu vaših aktivnosti, kako bi vaše iskustvo evoluiralo u skladu sa promenom vaših interesovanja,“ navodi se u blog objavi Mete od srede. „Mnogi ljudi očekuju da njihove interakcije učine ono što vide relevantnijim. Uskoro će interakcije sa AI biti još jedan signal koji koristimo da unapredimo korisničko iskustvo“, prenosi CNN.
Prema tvrdnjama kompanije, Meta AI ima milijardu mesečnih korisnika, mada nije jasno koliko često oni zaista komuniciraju sa njim. Korisnici mogu razgovarati sa čet-botom putem Facebooka, Instagrama, WhatsApp-a ili kroz zasebnu Meta AI aplikaciju.
Meta već sada zarađuje ogromne sume od oglašavanja. Samo u prošlom kvartalu, prihod od oglasa iznosio je 46,5 milijardi dolara, što je rast od više od 21% u odnosu na isti period prošle godine. Akcije Mete (META) porasle su skoro 20% od početka godine, a tržišna vrednost kompanije dostigla je 1,8 biliona dolara 1. oktobra.
Neki u Silicijumskoj dolini veruju da će ljudi sve više želeti da kupuju putem AI čet-botova, umesto da pretražuju na Google-u ili skroluju društvene mreže. Meta-ina konkurencija, OpenAI, u ponedeljak je lansirala opciju za direktnu kupovinu određenih proizvoda putem sopstvenog čet-bota ChatGPT, iako se ne oslanja na oglase kao poslovni model.
Korisnici Mete i dalje će moći da koriste opciju „ad preferences“ kako bi dodali ili uklonili teme za ciljanje oglasa, a kompanija nudi slične alate za kontrolu sadržaja na Facebooku i Instagramu. Takođe, Meta je navela da neće isporučivati personalizovane oglase na osnovu razgovora sa čet-botom o verskim uverenjima, se**ualnoj orijentaciji, političkim stavovima, zdravlju, rasnom ili etničkom poreklu, filozofskim uverenjima ili članstvu u sindikatu, u skladu sa svojom širim pravilima koja zabranjuju targetiranje korisnika prema tim kategorijama. (Važno je naglasiti: Meta i dalje dopušta oglase vezane za ove teme; samo ne cilja korisnike na osnovu njihovog pretpostavljenog interesovanja za iste.)
Nakon što je lansirana Meta AI aplikacija, pojavili su se izveštaji o korisnicima koji su se našli u neprijatnoj situaciji jer su nenamerno javno podelili lične razgovore koje su mislili da su privatni, o emotivnim vezama ili finansijama. Meta je kasnije dodala iskačuće obaveštenje koje upozorava korisnike pre nego što javno objave razgovor sa AI-jem na feedu pod nazivom Discover.
Prošle nedelje, taj feed je zamenjen novim, „Vibes“, beskonačnim skrolom videa koje generišu korisnici uz pomoć veštačke inteligencije.
Dakle, kada Meta uvede novu praksu ciljanja oglasa krajem godine, ako se previše zagledate u AI-generisane snimke pasa na „Vibes-u“, spremite se da vas na Instagramu zaspu reklame za pseću opremu.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZlife/CNN
Foto: Unsplash/Julio Lopez